Prvi od 25 novih tramvaja od danas vozi po Beogradu: GSP nova vozila platio više od 67 miliona evra
BETA / BEOINFO
Beograd. 28.07.2025. – Gradonacelnik Beograda Aleksandar Sapic predstavio je nove tramvaje koji ce se od sutra naci na beogradskim ulicama, danas u tramvajskom depou GSP „Beograd“ na Novom Beogradu. (BETAPHOTO/BEOINFO)
Prvi novi tramvaj turske firme Bozankaja počeo je danas da saobraća ulicama Beograda. To je prvi od 25 novih tramvaja koje je GSP nabavio od ove kompanije za više od 67 miliona evra. Preostali tramvaji trebalo bi da stignu do marta 2026. godine.
Pre samog puštanja u saobraćaj, tramvaj je prošao period testiranja u trajanju od dva meseca, ali je taj period, prema rečima gradonačelnika Aleksandra Šapića, za preostala vozila kraći. On je, na konferenciji za medije, rekao da su dosad stigla tri tramvaja, a do kraja meseca stiže četvrti.
„Dinamika isporuke tramvaja je takva da će nam stizati po tri mesečno, što znači da će do nove godine na ulicama prestonice biti devetnaest-dvadeset. Do 1. marta sledeće godine treba da stigne svih 25 tramvaja, a do 25. marta će svi biti na beogradskim ulicama“, rekao je Šapić.
Više od 67 miliona evra turskoj kompaniji
Tender za navavku novih tramvaja raspisan je u aprilu prošle godine, nakon što je 2023. poništena nabavka 20 vozila. U međuvremenu, broj potrebnih vozila je povećan, postupak je dva puta stopiran zbog žalbi zainteresovanih ponuđača, da bi posao na kraju dobila turska firma Bozankaja.
Beograd. 28.07.2025. – Gradonacelnik Beograda Aleksandar Sapic predstavio je nove tramvaje koji ce se od sutra naci na beogradskim ulicama, danas u tramvajskom depou GSP „Beograd“ na Novom Beogradu. (BETAPHOTO/BEOINFO)
Potpisan ugovor vredan je gotovo osam milijardi dinara, odnosno 67,4 miliona evra, što znači oko 2,7 miliona po tramvaju.
Tramvaji su dugački 30 metara, a širina je 2,4 metra. U tramvajima može da sedi 48 osoba, a da stoji još njih 170, najavljeno je ranije iz Sekretarijata za javni prevoz. Tramvaji su plavi, te, kako je ranije izjavio Šapić, „simbolizuju grad i njegove reke“.
Nova vozila mogu da dostignu brzinu od 70 kilometara na čas.
Šapić je najavio i uvođenje nove tramvajske linije – broj 8.
Sporna širina tramvaja
Kako je eKapija saznala u junu iz nezvaničnih izvora u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) Beograd, probne vožnje otkrile su problem u širini tramvaja.
Novi tramvaji su, naime, širi u odnosu na one koji već saobraćaju ulicama glavnog grada. To, u praksi, znači da bi na nekim raskrsnicama moglo da dođe do zastoja ukoliko bi se na istom mestu našla dva nova vozila, jer ne bi mogli istovremeno da prođu jedan pored drugog.
„Širina ovih tramvaja je takva da kada u budućnosti budu nailazili iz suprotnih smerova, neće moći istovremeno da prođu na svim raskrsnicama, već će tramvaj iz jednog smera morati da propusti prvo da prođe onaj iz drugog, pa tek da on nastavi“, naveo je izvor eKapije.
U međuvremenu je, takođe, utvrđeno da je prilikom poslednje rekonstrukcije raskrsnice u Nemanjinoj, na uglu sa Resavskom, razmak između šina sužen, što može da bude najproblematičnije mesto za preširoke tramvaje.
I ne samo to. Prema saznanjima eKapije, već u toku testiranja, prvi tramvaj je oštećen. Oštećeni su migavac i spoljna kamera.
Inače, Šapić je najavi da se u sklopu novih rešenja u javnom prevozu prvi put uvode noćne vožnje autobusom za naselja Altina, Plavi horizonti, Ovča, Mladenovac, Lazarevac, Sopot i Barajevo.
Generalni direktor Elektroprivede Srbije (EPS) Dušan Živković izjavio je danas da je EPS u zimsku sezonu ušla spremna, da je proizvodnja uglja i električne energije stabilna i da će u 2025. godini ta kompani...
Za sva domaćinstva koja papirni račun za struju zamene elektronskim i plate ga do 20. u mesecu, „Elektroprivreda Srbije“ omogućava popust od sedam odsto. Međutim, građani od strane EPS-a imaju i još neke opc...
Nešto više od pola godine pošto je prethodno Infrastruktura železnice Srbije (IŽS) raspisala javnu nabavku za detaljan pregled i ispitivanje Novog železničkog mosta na Savi u Beogradu, koji je izgrađen pre s...
Uredba kojom se ograničavaju trgovačke marže na snazi je nešto duže od tri meseca. Iako su, čini se, predstavnici vlasti od ove mere imali veća očekivanja, najavljivane do 20 odsto niže cene - nisu u potpuno...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.