
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Beograd. 28.07.2025. – Gradonacelnik Beograda Aleksandar Sapic predstavio je nove tramvaje koji ce se od sutra naci na beogradskim ulicama, danas u tramvajskom depou GSP „Beograd“ na Novom Beogradu. (BETAPHOTO/BEOINFO)
Prvi novi tramvaj turske firme Bozankaja počeo je danas da saobraća ulicama Beograda. To je prvi od 25 novih tramvaja koje je GSP nabavio od ove kompanije za više od 67 miliona evra. Preostali tramvaji trebalo bi da stignu do marta 2026. godine.
Pre samog puštanja u saobraćaj, tramvaj je prošao period testiranja u trajanju od dva meseca, ali je taj period, prema rečima gradonačelnika Aleksandra Šapića, za preostala vozila kraći. On je, na konferenciji za medije, rekao da su dosad stigla tri tramvaja, a do kraja meseca stiže četvrti.
„Dinamika isporuke tramvaja je takva da će nam stizati po tri mesečno, što znači da će do nove godine na ulicama prestonice biti devetnaest-dvadeset. Do 1. marta sledeće godine treba da stigne svih 25 tramvaja, a do 25. marta će svi biti na beogradskim ulicama“, rekao je Šapić.
Tender za navavku novih tramvaja raspisan je u aprilu prošle godine, nakon što je 2023. poništena nabavka 20 vozila. U međuvremenu, broj potrebnih vozila je povećan, postupak je dva puta stopiran zbog žalbi zainteresovanih ponuđača, da bi posao na kraju dobila turska firma Bozankaja.

Beograd. 28.07.2025. – Gradonacelnik Beograda Aleksandar Sapic predstavio je nove tramvaje koji ce se od sutra naci na beogradskim ulicama, danas u tramvajskom depou GSP „Beograd“ na Novom Beogradu. (BETAPHOTO/BEOINFO)
Potpisan ugovor vredan je gotovo osam milijardi dinara, odnosno 67,4 miliona evra, što znači oko 2,7 miliona po tramvaju.
Tramvaji su dugački 30 metara, a širina je 2,4 metra. U tramvajima može da sedi 48 osoba, a da stoji još njih 170, najavljeno je ranije iz Sekretarijata za javni prevoz. Tramvaji su plavi, te, kako je ranije izjavio Šapić, „simbolizuju grad i njegove reke“.
Nova vozila mogu da dostignu brzinu od 70 kilometara na čas.
Šapić je najavio i uvođenje nove tramvajske linije – broj 8.
Kako je eKapija saznala u junu iz nezvaničnih izvora u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) Beograd, probne vožnje otkrile su problem u širini tramvaja.
Novi tramvaji su, naime, širi u odnosu na one koji već saobraćaju ulicama glavnog grada. To, u praksi, znači da bi na nekim raskrsnicama moglo da dođe do zastoja ukoliko bi se na istom mestu našla dva nova vozila, jer ne bi mogli istovremeno da prođu jedan pored drugog.
„Širina ovih tramvaja je takva da kada u budućnosti budu nailazili iz suprotnih smerova, neće moći istovremeno da prođu na svim raskrsnicama, već će tramvaj iz jednog smera morati da propusti prvo da prođe onaj iz drugog, pa tek da on nastavi“, naveo je izvor eKapije.
U međuvremenu je, takođe, utvrđeno da je prilikom poslednje rekonstrukcije raskrsnice u Nemanjinoj, na uglu sa Resavskom, razmak između šina sužen, što može da bude najproblematičnije mesto za preširoke tramvaje.
I ne samo to. Prema saznanjima eKapije, već u toku testiranja, prvi tramvaj je oštećen. Oštećeni su migavac i spoljna kamera.
Inače, Šapić je najavi da se u sklopu novih rešenja u javnom prevozu prvi put uvode noćne vožnje autobusom za naselja Altina, Plavi horizonti, Ovča, Mladenovac, Lazarevac, Sopot i Barajevo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE