Američka privredna komora u Srbiji (AmCham) već deset godina sprovodi svoj program „AmChamps – Mladi lideri promena“, kojim povezuje akademski i korporativni sektor, čime pomaže usavršavanje budućih lidera poslovne zajednice u našoj zemlji. AmChamps je specifičan po svom konceptu, jer objedinjuje različite generacije i njihova iskustva, spaja generalne direktore kao predavače, mlade menadžere kao mentore, i studente – pružajući im priliku da uče jedni od drugih.
Povodom ovog jubileja, razgovarali smo sa Tinom Kostić, menadžerkom za odnose sa članstvom i finansije u AmcHam-u i njenom koleginiciom Milicom Pražić, koja je unutar ove komore menadžerka za regulatorne poslove i edukaciju.
Upravo njih dve su zadužene za AmChams, a tema našeg razgovora bila je nastanak i predstojeći razvoj ovog programa, kao i izazovi sa kojim su se suočavali u međuvremenu.
Šta je AmChamps program i kako je nastao?
Tina: AmChamps je mentorski i program profesionalnog usavršavanja koji organizuje Američka privredna komora u Srbiji (AmCham). Program je jedinstven jer spaja studente završnih godina fakulteta sa menadžerima iz vodećih kompanija članica AmCham-a, pružajući im priliku da rade zajedno na realnim projektima i razvijaju ključne veštine za uspešnu karijeru.
Pored toga, kroz mentorski odnos, učesnici razvijaju i dugoročne profesionalne veze. Svaka generacija okuplja između 20 i 30 mentorskih parova.
Milica: AmChamps je pokrenut pre deset godina, kao odgovor na potrebu jačanja kapaciteta mladih talenata i razvijanja kompetencija koje su danas neophodne u savremenom poslovnom okruženju.
Kroz različite aktivnosti, studenti se pripremaju za tržište rada, dok menadžeri razvijaju svoje liderske veštine i proširuju mrežu poslovnih kontakata.
Kako su se potrebe mladih ljudi promenile u poslednjih deset godina i kako je AmChamps odgovorio na te promene?
Tina: Poslednjih godina, usled digitalne transformacije i razvoja društvenih mreža, mladi ljudi imaju drugačija očekivanja. Sada traže praktična znanja i veštine koje mogu odmah primeniti u poslu, kao i prilike za networking i rad na realnim poslovnim projektima.
AmChamps je odgovorio na ove promene kroz stalno unapređenje formata – naši događaji postali su interaktivniji i kraći, ali i fokusirani na teme poput digitalne transformacije, održivog poslovanja i inovacija.
Naš cilj je da program bude uvek relevantan i prilagođen aktuelnim izazovima na tržištu rada.
Koje su ključne vrednosti koje AmChamps neguje među svojim učesnicima i kako one doprinose razvoju budućih lidera?
Milica: Jedna od najvažnijih vrednosti AmChamps-a je timski rad. Iako su naši učesnici izuzetno talentovani pojedinci, stalno naglašavamo da je uspeh moguć samo kroz zajedničko delovanje.
Mentorski parovi, sastavljeni od menadžera i studenata, uče da funkcionišu kao tim, razmenjujući ideje i podržavajući jedni druge. Isto važi i za celu grupu, odnosno generaciju, jer svako uči od svakog.
Timski rad doprinosi razvoju lidera jer ih uči kako da donose odgovorne odluke i preuzimaju inicijativu u složenim situacijama.
Kako AmChamps doprinosi povezivanju akademskog znanja sa praktičnim poslovnim iskustvom?
Tina: Kroz AmChamps, studenti imaju priliku da primene teorijska znanja stečena na fakultetu u stvarnim poslovnim situacijama. Saradnja sa mentorima na različitim projektima i organizaciji aktivnosti omogućava im uvid u izazove i procese u poslovnom svetu.
Takođe, organizujemo posete kompanijama, što im daje priliku da iz prve ruke vide kako funkcionišu različiti sektori industrije. Na ovaj način, učesnici stiču dragoceno iskustvo koje dopunjuje njihovo formalno obrazovanje.
Kako AmChamps program utiče na profesionalnu mrežu učesnika i otvara im nove mogućnosti u karijeri?
Milica: Mreža koju AmChamps stvara je impresivna. U prethodnih deset godina, kroz program je prošlo 478 učesnika – 239 studenata i 239 menadžera – iz 138 različitih kompanija i sa 32 različita fakulteta iz Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada.
Učesnici imaju priliku da se povežu sa liderima iz raznih industrija, kao i sa kolegama koji će sutra biti lideri u svojim oblastima rada. Ova mreža često postaje temelj za buduće poslovne saradnje, a mnogi bivši učesnici su kroz ovaj program pronašli poslove ili pokrenuli zajedničke projekte.
Imamo primere studenata koji su se zaposlili u kompanijama svojih mentora, a nekoliko mladih menadžera iz programa danas vodi velike kompanije.
Da li će se AmChamps program nastaviti i u narednom periodu?
Tina: Naravno, mi već sada pravimo pripreme za novi ciklus programa, odnosno za jedanaestu generaciju polaznika. Upravo su nam rezultati koje smo postigli tokom protekle decenije najveća motivacija da radimo dalje i da nastavimo da pružamo priliku novim generacijama da započnu svoje karijere baš u AmChamps-u.
Milica je pomenula brojke, koliko ljudi je prošlo kroz program za ovih deset godina, i možemo reći da su dosadašnji učesnici najbolji ambasadori AmChamps-a. Njihov primer će sigurno motivisati i studente i menadžere da budu deo AmChamps programa u budućnosti.
Koja bi bila vaša poruka potencijalnim učesnicima novog ciklusa AmChamps programa?
Milica: Da budu hrabri i uporni, da veruju u sebe i svoje snove i ciljeve. Ukoliko žele da grade svoj profesionalni put i osposobljavaju se da jednoga dana budu lideri u svom poslovnom okruženju, ukoliko žele da stiču znanje, iskustvo i kontakte, AmChamps je prava prilika za njih.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Vlada Republike Srbije saopštila je da je na dana sednici usvojila Predlog zakona o izmeni Zakona o privatizaciji, kojim se uređuju uslovi i postupak promene vlasništva društvenog i javnog kapitala i imovine...
Država je ponovo donela Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna "T-500". Ovom uredbom, propisana je gramaža, sastav ali i maksimalna cena hleba koja se proizvodi od njega.Tako je Uredbom...
U prisustvu Delegacije Evropske unije u Srbiji, u Beogradu su danas predstavnici Uprave Ministarstva poljoprivrede Srbije za agrarna plaćanja i adekvatnih tela Crne Gore i Severne Makedonije potpisali sporaz...
U Srbiji je u proteklih nekoliko godina takozvani "Crni petak", dan kada prodavci tradicionalno nude velike popuste, postao veoma popularan način za brzo privlačenje velikog broja kupaca. Iako neke kompanije...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok