Nastavlja se štrajk u kragujevačkom FIjatu. Radnici obe smene odlučili su da ne pristanu na zamrzavanje štrajka, dok se o njihovim zahtevima ne oglasi uprava kompanije. Sa radnicima je o štrajku i alternativama razgovarao i predstavnik najvećeg italijanskog sindikata metala, a da se se što pre sedne za sto pozvala je premijerka Brnabić.
Da pitanje da li ostaju u štrajku, radnici kažu „Ista meta, isto rastojanje!“. Tako izlazeći iz kruga fabrike, radnici prve smene Fijata objašnjavaju svoju aktuelnu poziciju. Od štrajka ne odustaju, sve dok se – kažu – poslodavac ne izjasni o njihova četiri zahteva.
Nedvosmislena poruka, ipak, stigla je i iz uprave kompanije Fijat Krajsler automobili – njihova politika širom sveta glasi: pregovori počinju, tek kada se štrajk obustavi. Da alternativa nema, radnicima je objasnio i sindikalac iz najvećeg italijanskog metalskog sindikata.
Pitanje je jesu li se time radnici našli u „pat poziciji“? Na hitno rešavanje problema, pozvala je premijerka Ana Brnabić. Apeluje na radnike da zamrznu štrajk i sednu za pregovarčki sto. Garantuje: u razgovore će biće uključene sve strane.
„Radnici su izgubili plate za to vreme koje su u štrajku, Fijat je izgubio proizvodnju, kooperanti su izgubili svoj deo posla i svoje plate, Srbija svaki dan na BDP-u zbog štrajka Fijata i gubimo na izvozu. Apelujem na radnike Fijata i na štrajkački odbor i na sindikate da danas budu odgovorni prema tome šta će se danas odlučiti“, rekla je premijerka Ana Brnabić.
Odgovornost za budućnost radnih mesta u Fijatu – kooperanata – Kragujevca i sudbine svih investicija u Srbiji, premijerka je prebacila na štrajkače, jer su – navodi – štrajkom prekršili kolektivni ugovor. A da li je odgovornost samo na njima?
„Svako radno mesto koje ti ljudi imaju u Fijat Srbija jako je mnogo koštalo svakog građanina Srbije. Prema tome, odgovornost svih učesnika i Republike Srbije i štrajkača i sindikata i štrajkačkog odbora i Fijata je jako velika. I ti interesi su po mom mišljenju, prilično koincidentni. Nikom nije u interesu da ta fabrika ne radi!“, kaže Milan Parivodić, bivši ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom.
A ne radi već 11. dan. Kada će se montažne trake ponovo pokrenuti – zavisi isključivo od radnika.