U proteklih mesec dana na dve deonice železničkog Koridora 10 između Vranja i Preševa čija je dužina 31,4 kilometra zamenjeno 11 kilometra koloseka.
„Radovi na rekonstrukciji deonica Vranjska Banja – Ristovac, dužine od 17,7 kilometara i Bujanovac – Bukurevac, dužine od 13,7 kilometara, koji se finansiraju iz ruskog kredita za modernizaciju srpske železnice, počeli su 18. aprila“, izjavio je direktor Medija centra Železnice Srbije Nenad Stanisavljević.
Izvođač radova je kompanija Ruskih železnica „RŽD Intenacional“.
Naveo je da je na deonici Vranjska Banja – Ristovac, gde je već zamenjeno šest kilometara starih šina novim kolosekom, do sada završeno 20 odsto više radova nego što je predviđeno, dok se na deonici Bujanovac – Bukurevac, gde je do sada zamenjeno pet kilometara novog koloseka, radovi odvijaju predviđenom dinamikom.
„Rekonstrukcija i modernizacija južnih železničkih deonica na Koridoru 10 odvija se uz primenu savremene ruske tehnologije polaganja koloseka, kao i moderne i nove mehanizacije proizvedene u ruskim fabrikama specijalno za realizaciju srpskih projekata“, kazao je Stanisavljević.
Radovi na rekonstrukciji najugroženijih deonica na južnom delu železničkog Koridora 10, koji podrazumevaju zamenu celokupnog koloseka, predviđaju i rekonstrukciju deonice Vinarci – Đorđevo kod Niša u dužini od 15 kilometara, a vrednost projekta rekonstrukcije sve tri deonice je oko 26,4 miliona dolara, što se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.