Vesti iz zemlje

05.07.2024. 14:50

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Šapić priznao da je pala naplata od prodaje karata posle ukidanja Busplusa: „To je moja socijalna politika“

Foto: Beoinfo/Grad Beograd

„Karta za gradski prevoz je danas ne duplo, nego više od 60 odsto jeftiija nego ranije, a oni koji su nekada koristili nedeljne ili mesečne karte sada su prešli na kartu od 50 dinara, koja je najjeftinija“, izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, odgovarajući na konferenciji za novinare na pitanje o padu prihoda Grada od prodaje karata u javnom prevozu od 1,7 milijardi dinara, o čemu je Nova ekonomija prva pisala.

Šapić je priznao da je naplata „pala za nekih 15 odsto, ali duplo više ljudi plaća kartu nego što je plaćalo“.

On je rekao i da se ranije uzimala nedeljna karta ili mesečna, pa se koristi više ili manje, a građani su se sada zbog sistema SMS-a odlučili za karte od 50 dinara.

„Karta dolazi daleko jeftinije, jer je putnik plaća samo onoliko koliko se vozi, dok je ranije plaćao mesec dana ili sedam dana, a nije se vozio svih sedam dana“, rekao je on.

To je deo moje socijalne politike, mi smo mogli da podignemo cene karata puta dva, ja to nisam želeo, ja sam želeo da prema Beograđanima izađemo sa cenom karte, sa kvalitetnim prevozom, sa boljom uslugom, sa informativnim tablama, to je moja odluka“, rekao je on.

Nova ekonomija je nedavno prva objavila da je prihod Grada Beograda od naplaćenih karata u javnom prevozu u 2023. godini bio za oko 1,7 milijardi dinara manji u odnosu na 2022. godinu i za oko 1,5 milijardi dinara manji u odnosu na 2021. godinu. Budući da je u 2022. Grad ukupno naplatio 6,28 milijardi dinara od prodaje karata, to znači da je u 2023. prodaja pala za 27 procenata.

Grad Beograd je početkom 2023. jednostrano raskinuo ugovor sa Kentkartom, koji je 2021. godine zaključen na 13 godina. Ta firma je godinama unazad kao privatni partner za potrebe grada naplaćivala karte u javnom prevozu.

Umesto Kentkarta, Grad je osnovao novo javno preduzeće „Naplata prevozne usluge“ i preuzeo posao naplate karata u svoje ruke.

Gradonačelnik Aleksandar Šapić je sredinom aprila prošle godine govorio da slučaj raskida ugovor sa kompanijom Kentkart po Grad apsolutno bio štetan, i da će biti provereno da li je i takav ugovor poštovan od strane Kentkarta.

„Shvatili smo u prethodnim mesecima da je sve ovo jedna velika „magla” i ako bismo se išta sa njima dogovorili, bili bismo saučesnici u jednom naopakom sistemu, koji je učinio gradski prevoz ovakvim kakav jeste. Imamo i egzaktne podatke o tome koliko je smanjena naplata karata – pad naplate sa devet milijardi dinara 2011. godine do šest milijardi 2022. godine. Dakle, imamo štetan ugovor koji je neko potpisao iz nama nepoznatog razloga, a postavlja se i pitanje da li je i ovakav štetan ugovor u potpunosti ispoštovan prvo od strane Bus plusa, a posle i Kentkarta“, rekao je tada Šapić navodeći i  da grad trpi između 25 i 30 miliona evra štete na godišnjem nivou, preneo je Beoinfo.

Šapić je krajem avgusta 2023. naveo da očekuje da GSP do kraja septembra zabeleži isti ili veći prihod od naplate karata kao pre preuzimanja od kompanije Kentkart i to sa duplo nižim cenama i novim povlaščenim kategorijama.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(11)

  1. Penzioner sam iz unutrasnjosti -zasto i mi nemamo prava na lovlasceni prevoz kada dodjemo.Problem je sto je uvek drugaciji na cin naplate i sto moram da se raspitujem kako da platim kartu.Sadasnji,ne moguSMS,zbog ogranicenja,jeda broj jedna katra,,retko koji kiosk ima karte i vaze od momentta kupovine,dakle ne mozete kupiti unapred,validatori cesto ne rade ili ih nema I .,.svercovanje u ovim godinama me fristrira ali nisam u nekoliko navrata dosla do karte.Predlozeno i nedovrseno..

  2. Na sve nacine me zelite ubediti da je prosla po mene skuplja djilasova matematika povoljnija od jeftinije sapiceve

  3. Slusati Sapica da goviri o ekomomskom benefitu je cisto gubljenje vremena.
    Dobio je direktivu. Ispunio je. Grad na gubitku, putnici na gubitku, NEKO na dobitku.
    Taj NEKO mozda i nema nema veze sa GSP-om i cenom karata, ali i te jako ima veze sa punjenjem dzepova.
    Da postoji drzava istrazila bi slucaj. Na zalost drzave nema.

  4. a niko ne pominje Mišu Nikolića vlasnika strele iz Obrenovca kuma Darka Glišića kako je otvorio kamaru neprofitabilnih linija na teritoriji Obrenovca gde se voze jedan ili par putnika uglavnom tokom celog dana i koju deli zaradu sa političkim vrhom a ovi mu za uzvrat nameštaju tendere na primer za potez 600,700, takođe 860 je uzet od laste i dat mu na korišćenje bez ikakvog pravnog osnova

  5. Drugi de socjalne politike harac za trotinete, pa ispada da vozaci trotineta treba da placaju javni prevoz za one koji se svercuju. Na kraju nije tacno da se najvise svercuju oni koji imaju najmanje novca.

  6. Друже,само ти реализуј премештање „тела“ непомјаника из оног маузолеја на Дедињу и то ОБАВЕЗНО ван Србије! Такође и она тела хрватских зликоваца са Калемегдана. Ако то Александре решиш,веруј ми ући ћеш у историју Србије као градоначелник Београда који је урадио велику ствар за опште добро државе Србије,без обзира на страначку опредељеност!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.