Srbija

09.02.2016. 09:34

N 1

Autor: Nova Ekonomija

Savet: Država potrošila 840 miliona evra na marketing

Srbija

09.02.2016. 09:34

Savet za borbu protiv korupcije je procenio da je država na oglašavanje utrošila 840 miliona evra u nekoliko godina, što je čini najvećim oglašivačem u medijima. Ipak, na okruglom stolu posvećenom uticaju javnog novca na medije, nije se mnogo raspravljalo o načinu trošenja tih para, već o tome ko kome pripada i ko je trebalo da dobije više.

Da postoji istina, laž i statistika potvrdilo je tumačenje urednika Informera Dragana Vučićevića o tome koliko se para iz 124 državne institucije slilo u koji medij.

Na primer, činjenica da je nedeljnik Vreme finansiran sa oko 34 miliona dinara, dok je Informer dobio svega 17 miliona, a Pink 37 kaže, sama govori kome država daje najviše.

„Upravo ste vi ovim izveštajem draga gospodo, i hvala vam na tome, dokazali da država daje najviše javnih para, kako vi kažete, onima koji je najviše napadaju”, rekao je Vučićević.

Članica Saveta Miroslava Milenović rekla je, s druge strane, da tu nema javih preduzeća, marketinških agencija, niti posrednika. „Možemo samo da govorimo da se tu radi o minimalnom novcu koji je došao direktno”, navela je Milenović.

Ona je rekla da je Savet za borbu protiv korupcije procenio da su od od 2011. do 2014. godine državne i lokalne institucije i preduzeća potrošili najmanje 840 miliona evra za usluge marketinga.

Milenović je dodala da trećina tog iznosa odlazi na usluge oglašavanja, trećina na donacije i sponzorstva, a trećina na ostale.

Prema njenim rečima, medijski zakoni iz 2014. godine, nisu postigli ono što se očekivalo.

Ona je rekla da je Savet već skretao pažnju da najavljena privatizacija neće moći da reši problem medija, već da je u medijima pre svega problem nestransparentno finansiranje i trošenje sredstava i regulativa koja podstiče takav način trošenja.

„Pokušali smo da ukažemo kako se to radi preko oglašavanja, marketinga i narazličitijih vrsta sponzorstava i donacija i to pre svega preko simuliranih javnih nabavki“, rekla je ona.

Ona je naglasila da Savet do danas nije dobio određene podatke iz Telekoma Srbija i Srbijagasa, o troškovima za oglašavanje i da i dalje odbijaju da dostave bilo kakve informacije.

„Iz finansijskog izveštaja možemo da naslutimo da se radi u milionskim iznosima, i to u evrima“, rekla je ona.

Navela da je i da Informatika AD iz Novog Sada , dostavlja informacija „na kašičicu“, ali i da je i u tom slučaju reč o milionskim iznosima.

Vlada Srbije, kako navodi, takođe nije učinila dostupnim sva trošenja od 2011. do 2014. i do sada su prijavljena 13,4 miliona dinara, ali kako tvrde u Savetu, to nije sve.

Ministarstvo spoljnih poslova, navela je ona, dostavilo je skoro sve ugovore u iznosu od 24,8 miliona dinara, ali i tu je procena da se ne radi o celokupnim troškovima.

Milenović je naglasila da primera ima mnogo, ali da je primetno da se simulira konkurentnost i transparennost, i da se procedure izvrgavaju ruglu.

Na skupu je zaključeno i da se putem oglašavanja i marketinga stvara zavisan odnos medija od vlasti, iz koga mediji izvlače finansijsku korist, a predstavnici vlasti dobijaju servilne medije, ucenjene mogućnošću da ostanu bez sredstava od oglašavanja i marketinga.

Okupljeni su se osvrnuli i na projektno finansiranje medija poput onog u Nišu gde su mediji u vlasništvu jedne porodice osvojili 85 odsto novca oprdeljenog za medijske projekte, kao i na to da su pojedine televizije dobile dva i po puta više para na račun projektnog finansiranja od iznosa po kojoj su prodate u privatizaciji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Da li će ovako da spasavaju izdasnim subvencijama i domaće privrednike? Zašto zaposlenima Parking servisa nije bila dovoljna pomoć koju su primili kad i svi? Koliko zaposlenih ima Parking servis i pod kojim uslovima rade?. Ispada da gradjanin može da preživi kad radi kod privatnika i dobrim delom zarađuje po učinku, a ako radi u parking servisu onda je potrebno da svoj položaj iskoristi za prikupljanje subvencija jer je, izgleda, sa državnom platom mnogo teže preživeti. I, to se sve dogadja u zemlji čiji je javni servis veći nego privatni.

    Ovakvo ponašanje drzave vodi nas pravo u propast.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.