
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Foto: Wikipedia/ Srđan PopovićSindikati Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) ocenili su da je jučerašnja saobraćajna nesreća na Novom Beogradu u kojoj su učestvovala dva autobusa posledica sistemskih problema u javnom prevozu na koje su sindikati ukazivali prethodnih meseci.
Na uglu Vojvođanske i Gandijeve ulice na Novom Beogradu juče je došlo do sudara dva autobusa GSP na linijama 45 i 601 u kome je povređeno 18 osoba.
U saopštenju sindikata „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu navodi se da su u saobraćajnoj nesreći učestvovala dva autobusa privatnog prevoznika „Strela“, kojima su upravljali državljani Šri Lanke.
Kako su sindikati naveli, preduzeće „Strela“, koje pretenduje da proširi svoje poslovanje i uvede privatne elektrobuseve umesto gradskih trolejbusa i da uz to preuzme trolejbuski depo „Dorćol“, ni posle više meseci od zaključivanja ugovora sa Beogradom nema dovoljno vozača ni za postojeće linije.
„Ovo privatno preduzeće je za samo nekoliko meseci od prevoznika sa 40 autobusa u prigradskom saobraćaju postalo preduzeće sa skoro 400 vozila u svom vlasništvu. Većina tih vozila je angažovana u gradskom i prigradskom prevozu putnika u Beogradu, upravo na osnovu odluka uprave Grada koja je oduzimala brojne linije GSP-u i ustupala ih privatnom preduzeću koje nema odgovarajuću organizaciju rada, održavanje vozila, a posebno odgovarajuću selekciju vozača“, piše u saopštenju.
Sindikati su ocenili da upravo zbog uslova rada, taj privatni prevoznik ne može da dođe do potrebnog broja vozača iz Srbije, pa usled nedostatka radnika angažuje vozače iz Šri Lanke, Nepala i drugih azijskih afričkih zemalja koji uglavnom nemaju relevantno iskustvo za tako odgovoran posao kao što je vozač autobusa u linijskom prevozu putnika u Beogradu, prenosi Beta.
„Većina vozača koji dolaze iz inostranstva ne govori srpski jezik, što je poseban problem za sporazumevanje i za korisnike i za dispečere, naročito kod hitnih izmena trase linije ili nekog problema koji se dešava u vozilu“, piše u saopštenju.
Dodaje se da je bezbednosni rizik po učesnike u saobraćaju taj što i pored toga privatni prevoznik „Strela“ nema dovoljan broj vozača, pa vozači na njihovim linijama rade i do 12 sati dnevno za volanom i samo jednim slobodnim danom u nedelji.
Sindikati su pozvali Upravu saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova da počne da sprovodi svakodnevnu i detaljnu kontrolu rada vozača tog privatnog prevoznika. Zatražili su takođe da se utvrdi koliko vremena vozači provode za volanom, kao i da obavesti javnost o rezultatima kontrole i sankcionisanju svih odgovornih, a pre svega privatnog prevoznika i odgovorna lica u tom preduzeću.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Zbog ove nesrece Sapic bi trebao da podnese ostavku. Rasturio je GSP da bi doveo ljude sa drugog kontinenta da ugroze zivote Beogradjana. Nisu oni ljudi krivi njima treba posao, ali ne posao kojim ugrozavaju zivote gradjana.