Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd saopštili su danas da rukovodstvo Grada Beograda razmatra ukidanje redova vožnji na autobuskim linijama i upozoravaju da bi to izazvalo još veći haos u javnom gradskom prevozu putnika.
Istaknuto je da je ideja o ukidanju reda vožnje sindikatima potvrđena iz više izvora u Sekretarijatu za javni prevoz Grada Beograda, te da je ovakav predlog „rezultat zahteva konzorcijuma privatnih prevoznika, koji žele da postignu veću cenu rada i izbegnu plaćanje penala za neostvarene polaske“.
„Upozoravamo da bi se prelaskom na takozvani dinamički red vožnje prikrili objektivni problemi koji postoje u funkcionisanju brojnih linija javnog prevoza, što bi podrazumevalo da ne postoje unapred određena vremena polazaka neke linije“, navedeno je u saopštenju sindikata GSP-a „Centar“, „Pravda“ i „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
Kako je ukazano, „to bi stvorilo dodatni prostor za moguće zloupotrebe i haos u javnom prevozu, jer bi red vožnje bio prepušten vozačima i prevoznicima, s obzirom da grad Beograd nema dovoljno kapaciteta da u svakom momentu isprati kretanje svakog vozila javnog prevoza“.
Dodaje se da na taj način, korisnici gradskog prevoza ne bi mogli unapred da planiraju svoje putovanje, već bi vozilo nailazilo u zavisnosti od uslova saobraćaja u tom trenutku.
„Grad Beograd ne sme da pristane na zahteve onih prevoznika koji nemaju dovoljno vozača, vozila i stručnog kadra kako bi realizovali preuzete obaveze, jer su svojim učešćem na javnom pozivu i zaključivanjem ugovora na sebe preuzeli obavezu da isporučuju uslugu građanima Beograda, a da za to dobijaju značajnu novčanu nadoknadu iz budžeta Grada Beograda“, navedeno je iz sindikata GSP-a.
Oni su pozivali rukovodstvo grada „da dobronamerno prihvati sve češće primedbe građana i saobraćajnih stručnjaka, i analizira postojeće stanje i mere za povećanje brzine i pouzdanosti vzila javnog prevoza“, prenosi Beta.
„Kao neka od mogućih najbržih rešenja koja se nameću su uvođenje novih koridora žutih traka i produžavanje postojećih, uslađivanje svetlosne signalizacije tako da daju prioritet vozilima javnog prevoza“, saopštili su sindikati GSP-a.
Oni kao moguća rešenja navode i „postavljanje dodatnih signala na semaforima za vozila javnog prevoza i angažovanje rezervnih vozila na terminusima koja bi se u slučaju većeg poremećaja u odvijanju saobraćaja na nekoj liniji angažovala, a sve u cilju minimalnog čekanja na dolazak prevoza“.
Niš: Radnici propalih preduzeća dobijaju zaostale plate u četiri godišnje rate