Srbija

18.11.2024. 12:05

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Sindikati GSP: Ukidanjem reda vožnje u javnom prevozu bi nastao još veći haos

BETA/BEOINFO BETA/BEOINFO

BETA/BEOINFO

Srbija

18.11.2024. 12:05

Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd saopštili su danas da rukovodstvo Grada Beograda razmatra ukidanje redova vožnji na autobuskim linijama i upozoravaju da bi to izazvalo još veći haos u javnom gradskom prevozu putnika.

Istaknuto je da je ideja o ukidanju reda vožnje sindikatima potvrđena iz više izvora u Sekretarijatu za javni prevoz Grada Beograda, te da je ovakav predlog „rezultat zahteva konzorcijuma privatnih prevoznika, koji žele da postignu veću cenu rada i izbegnu plaćanje penala za neostvarene polaske“.

„Upozoravamo da bi se prelaskom na takozvani dinamički red vožnje prikrili objektivni problemi koji postoje u funkcionisanju brojnih linija javnog prevoza, što bi podrazumevalo da ne postoje unapred određena vremena polazaka neke linije“, navedeno je u saopštenju sindikata GSP-a „Centar“, „Pravda“ i „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Kako je ukazano, „to bi stvorilo dodatni prostor za moguće zloupotrebe i haos u javnom prevozu, jer bi red vožnje bio prepušten vozačima i prevoznicima, s obzirom da grad Beograd nema dovoljno kapaciteta da u svakom momentu isprati kretanje svakog vozila javnog prevoza“.

Dodaje se da na taj način, korisnici gradskog prevoza ne bi mogli unapred da planiraju svoje putovanje, već bi vozilo nailazilo u zavisnosti od uslova saobraćaja u tom trenutku.

„Grad Beograd ne sme da pristane na zahteve onih prevoznika koji nemaju dovoljno vozača, vozila i stručnog kadra kako bi realizovali preuzete obaveze, jer su svojim učešćem na javnom pozivu i zaključivanjem ugovora na sebe preuzeli obavezu da isporučuju uslugu građanima Beograda, a da za to dobijaju značajnu novčanu nadoknadu iz budžeta Grada Beograda“, navedeno je iz sindikata GSP-a.

Oni su pozivali rukovodstvo grada „da dobronamerno prihvati sve češće primedbe građana i saobraćajnih stručnjaka, i analizira postojeće stanje i mere za povećanje brzine i pouzdanosti vzila javnog prevoza“, prenosi Beta.

„Kao neka od mogućih najbržih rešenja koja se nameću su uvođenje novih koridora žutih traka i produžavanje postojećih, uslađivanje svetlosne signalizacije tako da daju prioritet vozilima javnog prevoza“, saopštili su sindikati GSP-a.

Oni kao moguća rešenja navode i „postavljanje dodatnih signala na semaforima za vozila javnog prevoza i angažovanje rezervnih vozila na terminusima koja bi se u slučaju većeg poremećaja u odvijanju saobraćaja na nekoj liniji angažovala, a sve u cilju minimalnog čekanja na dolazak prevoza“.

Niš: Radnici propalih preduzeća dobijaju zaostale plate u četiri godišnje rate

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.