Štrajkački odbor sindikata železničkih preduzeća pozvao je predstavnike Vlade Srbije da hitno zakažu sastanak na kom bi se rešili problemi zaposlenih u ovom transportnom sektoru. Sindikati predlažu, između ostalog, i da se restrukturiranje železničkih društava odloži za pet godina.
Poziv za hitno zakazivanje sastanka je upućen ministru finansija Siniši Malom, premijerki Ani Brnabić i ministru građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislavu Momiroviću.
Reforma srpske železnice: 55 km na satŠtrajkački odbor navodi da su na prethodnom sastanku izneli probleme koji se tiču socijalno-ekonomskog položaja zaposlenih u železničkom sektoru, a odnose se na vrednost radnog časa, metodologiju, koeficjente, kao i povećanje zarada za sva četri železnička društva.
Poslednji sastanak sindikata i predstavnika Vlade je održan 12. oktobra, a sledeći je trebalo da bude održan juče. Međutim sindikati poziv nisu dobili.
„Posle rasprave, a na isnistitranje ministra MGSI, za dodatnim vremenom za usaglašavanje metodologije, predsednica Vlade Ana Brnabić je rekla da ćemo u ponedeljak, 18. oktobra imati sastanak u istom sastavu i da ćemo doneti konačnu odluku u vezi navedenih zahteva“.
Ima li mašinovođe u vozuSindikati su na sastanku hteli da pokrenu i pitanje konsultanta za restrukturiranje železničkih društava, a koji se „sve više spominje“.
„Naš predlog je da restrukturiranje železničkih društava bude odloženo za pet godina, kada železnička društva budu pripremljena za taj postupak, jer od prethodnog restrukturiranja nije prošlo ni tri godine“, navodi se u pozivu Sindikata.
Urgenciju zbog neodržanog sastanka ministrima i premijerki uputili su Savez Sindikata železničara Srbije, Sindikat Srbija Kargo, Nezavisni sindikat železničara Srbije, SŽSS „Nezavisnost“ i Regionalni granski sindikat železničara Srbije.
Sindikat Srbija Kargo najavio je početkom oktobra mogućnost štrajka glađu ispred Vlade Srbije zbog „neispunjenja obećanja“ premijerke Ane Brnabić o povećanju plata.
Kako su tada naveli iz Sindikata državnog preduzeća za teretni železnički saobraćaj, 40 odsto radnika radi Srbija Kargo radi ispod „minimalca“.