Srbija

12.06.2014. 10:42

B92

Autor: Nova Ekonomija

Slučaj Negro bombona: Falsifikat ili ne?

Srbija

12.06.2014. 10:42

Makedonska kompanija Evropa smatra da je neosnovana prijava za falsifikovanje jednog proizvoda koju je protiv njih podnela srpska kompanija Pionir.
Podneta prijava, zaplena robe i optužbe za falsifikovanje „negro“ bonbona su potpuno neosnovane i nepotkrepljene, navodi se u saopštenju makedonskog proizvođača, čiji su proizvodi ovih dana meta inspekcijskih službi u Srbiji.
Iz kompanije sa istorijom dugom 132 godine ističu da je u ovom slučaju prekršena i dobra poslovna praksa jer prema tim principima, kompanija koja tvrdi da je njen proizvod falsifikovala neka druga kompanija, treba pismeno da je o tome informiše i potraži da se roba povuče sa tržišta.
Advokat kompanije Pionir kaže da je takvo obaveštenje dostavljeno Evropi, menadžent makedonske kompanije naglašava da takva informacija nije stigla na njihovu adresu, navodi se u saopštenju. 
Kompanija Pionir iz Subotice upozorila je prošle nedelje da su se na tržištu pojavili plagijati nekoliko konditorskih proizvoda te kompanije, a da je jedna od njih i makedonska Evropa. 
„Evropa na srpskom tržištu prodaje više od 100 godina, ima svoju vernu grupu potrošača i lojalnih klijenata i na njena adresu nikad ranije nije stigao ovaj tip optužbe. Način funkcionisanja Evrope se nikad nije bazirao na plagijate i na falsifikate, naprotiv, proizvodi naše kompanije su često bili meta plagijata od strane raznih država i završavali su se pravnim postupcima“, kaže Sava Dimitrova, predsednik upravnog odbora Evrope AD Skoplje. 
Kako dodaju iz makedonske kompanije, inspekcijska služba u Srbiji postupila je na zahtev Pionira, a da pritom nisu razmotrili suštinu, posle čega je zaplenjivanje robe izvršeno po slobodnoj proceni. 
„U okviru industrije, falsifikat se definiše kao produkcija kopije ili stvaranje imitacije, ali u ovom slučaju o tome ne može biti reči. „Bonbon noar”, proizvod zaplenjen u Srbiji, legalno je na policama prodavnica, sa zaštitnim znakom, logoom Evrope, u karakterističnoj ambalaži i imenom koje nema dodirnu tačku sa onim na proizvodu Pionira“, piše u saopštenju. 
U pogledu sadržaja bombone, ona je nepromenjena i proizvodi se više od 50 godina, a prvi put je evidentirana u katalogu Evrope 1982 godine. Sastav „Bonbon noar” i „negro” je različit. Sličnost je u tome što su oba baziranа na sastojci lakric, ali procenat masnog punjenja, filovanje i izgled same bombone uopšte nisu iste, objašnjavaju. 
Kako dodaju, Lakric u svetu bombona koristi nekoliko stotina proizvođača i većina njihovih ambalaža su bazirane na crnoj, beloj i crvenoj boji koje se povezuju sa imidžom ovog sastojka. Praktikuju ga i globalni brendovi kao što je Haribo. 
Bombon Evrope se prodaje u ovoj ambalaži od 2003. godine i od tada je prisutan na tržištu Srbije, znači skoro punih 11 godina.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Pa bre nek idu starim putem, i ovako im grad Beograd placa putarinu to nigde u zemljama nema samo kod nas ,sopot,mladenovac ,i okolna sela mali pozarevac i dr.a 30km su od glavnog grada em imaju gradske prevoze.ljudi autoput nije socijalna kategorija,sve sto je dobro i luksuz mora i da se plati

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.