Srbija

16.08.2017. 06:42

B92, Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Spremite živce: Posle Slavije i Bulevara oslobođenja počinju radovi na Brankovom mostu

Srbija

16.08.2017. 06:42

Uz rekonstrukciju Trga Slavija Beograđane i goste prestonice od srede čeka još jedan problem u saobraćaju – radovi na Brankovom mostu.

Saobraćaj preko Brankovog mosta odvijaće se tokom dana u po dve saobraćajne trake u svakom smeru, jer će dve desne traje u smeru od Novog Beograda ka Brankovoj ulici biti zatvorene kako bi se odvijali radovi na rekonstrukciji mosta.

U noćnim satima će za saobraćaj dvosmerno biti otvorena samo desna strana mosta, odnosno tri trake, iz pravca Brankove ulice ka Novom Beogradu. 

Po dobijanju rešenja kojim se odobrava izvođenje ovog dela radova, stekli su se uslovi da se na Brankovom mostu uspostavi režim saobraćaja koji će omogućiti izvođaču dalje radove na sanaciji pešačke staze, navodi se u saopštenju Gradske uprave. 

Detaljna analiza stanja pešačke staze urađena je pre tri godine i konstatovano da su oštećenja čelične konstrukcije i betonskih ploča veoma teška i da se ne mogu popraviti uobičajenim održavanjem, već je neophodna izrada projekta za rekonstrukciju pešačke staze na uzvodnoj strani mosta. 

Projektom je predviđeno da se na dužini od 432 metra mosta zamene čelične konzole koje nose pešačku stazu sa ogradom, kao i ivičnjak između pešačke staze i kolovoza. 

Izvođač će ugraditi nove čelične konzole i ivičnjake, dok će se ograda demontirati, sanirati i ponovo ugraditi, s tim što će biti podignuta na odgovarajuću visinu od 1,2 metra zbog biciklista koji veoma koriste Brankov most. 

Takođe, servisiraće se reviziona kolica koja se pomoću točkova pomeraju duž pešačke staze i služe za održavanje spoljnih delova mosta, a biće ugrađeno oko 400 tona novih čeličnih konstrukcija. Sav čelik i prateći materijali koji se budu ugradili odgovaraće propisanim standardima. 

Brankov most je obnovljen 1956. godine na stubovima ranijeg Mosta kralja Aleksandra, koji je srušen u Drugom svetskom ratu. 

Zbog razvoja grada na levoj obali Save, od 1974. do 1978. godine izgrađena je nova konstrukcija na nizvodnoj strani mosta koja je imala istu siluetu i statički sistem. 

Na taj način Beograd je dobio moderan most sa po tri saobraćajne trake u svakom smeru, ali taj most je sagrađen od delova tri različita mosta koji su građeni u razmacima od više od dvadeset godina. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.