Srbija je dominantno debitno tržište, budući da je 75 odsto ispitanika obuhvaćenih istraživanjem kompanije Masterkard izjavilo da koristi isključivo debitne kartice, što je za 15,4 procenta više nego prošle godine.
Najnovije izdanje MasterIndex istraživanja sprovedenog u septembru 2016, koje se bavi finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Srbiji, pokazalo je takođe da 13 odsto ispitanika ima i debitnu i kreditnu karticu, dok sedam procenata anketiranih koristi samo kreditne kartice.
Jelena Ristić, direktorka prodaje za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Masterkard, kaže da su pogodnosti koje pružaju platne kartice doprinele tome da kartice imaju stalno mesto u svakodnevici potrošača, jer je 64 odsto ispitanika reklo da svoje kartice koriste makar jednom nedeljno.
Prema rezultatima Maserindex istraživanja, debitnim karticama se najčešće plaća hrana (69 odsto) i odeća (37).
Kreditne kartice se najčešće koriste za kupovinu nameštaja i kućnih aparata, što je izjavilo 48 posto ispitanika, i to je porast od čak 33,6 procenata u poređenju sa aprilom ove godine.
Kreditne kartice se takođe često koriste za kupovinu hrane (44%) i odeće (35%), a kako kaže Jelena Ristić, ti podaci su u skladu sa vremenskim periodom kada je istraživanje sprovedeno, jer su kraj leta i početak jeseni u našoj zemlji tradicionalno povezani sa pripremanjem zimnice, završetkom kućnih radova i pripremama za novu školsku godinu.
Na pitanje o tome koje karakteristike kartica najviše cene, ispitanici su istakli praktičnost (34 odsto), jednostavnost plaćanja (22) i brzinu kojom se transakcije obavljaju (26).
Ispitanici koji plaćaju beskontaktnom metodom to najčešće rade u supermarketima (83 procenta), maloprodajnim objektima (40) i na benzinskim stanicama (38).