Srbija

15.06.2018. 10:02

N1

Autor: Nova Ekonomija

Srbi troše preko 35 odsto prihoda na hranu i bezalkoholna pića

Srbija

15.06.2018. 10:02

Kupovina životnih namirnica najveća je stavka u budžetu za građane Srbije. U Srbiji se od ukupnog iznosa za ličnu potrošnju, preko 35 odsto troši upravo na hranu i bezalkoholna pića. N1 je istraživao koliko je novca potrebno prosečnoj srpskoj porodici za kupovinu voća i povrća, i to u periodu kada je na pijacama najveći izbor.

Srbi možda i jedu najjeftiniji hleb u regionu, ali ako bi da svoju trpezu obogate voćem i povrćem, tu se većina dobro preračuna, pa tek onda krene u kupovinu. Izbor voća i povrća nikad bogatiji, ipak, većina kupaca obiđe sve tezge i po nekoliko puta u potrazi za najjeftinim artiklima.

„Izgleda da ništa sada nije pristupačno. Znate, kad gledate ono, 100, 120 dinara, nisu to neke pare. Ali kao kupite od svakoga po jedan kilogram to vam je 600 dinara. Je l tako?“

„Diskutabilno, zavisi šta kupujte. Ali činjenica je da cene osetno rastu“.

„Ja ne uzimam mnogo, prema tome…. Ja gledam da uzmem razno povrće i voće“, kažu građani sa kojima smo razgovarali.

Prosečna mesečna potrošnja po domaćinstvu u četvrtom kvartalu 2017. bila je 64.086 dinara, a prosečna plata u martu bila je 49.400 dinara, to su zvanični podaci.

Od toga, pokazuje statistika, trećinu trošimo na hranu i pića. Ako imamo u vidu da 70 odsto zaposlenog stanovništva ima platu manju od prosečne, jasno je da većina teško obezbeđuje ishranu bogatu voćem i povrćem. Dnevno bi jedno domaćinstvo, samo za povrće i voće, prema našoj računici, trebalo da odvoji između 500 i 1.000 dinara. Za one sa druge strane tezge, međutim, cene nisu visoke.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.