Srbija

02.07.2016. 20:00

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Srbi žele da pokrenu svoj biznis, ali nisu dovoljno informisani

Srbija

02.07.2016. 20:00

U Srbiji postoji veliko interesovanje građana za pokretanje sopstvenog biznisa, ali je informisanost o tome ipak nedovoljna.

To je pokazalo iskustvo u projektu Šansa za novi početak, kao i da se građani najčešće odlučuju da posao pokrenu u sektoru proizvodnje hrane.

Veliko interesovanje za preduzeteništvo vlada među mlađima, ali ne manjka ni među nešto starijom generacijom građana koji su ostali bez posla ili otišli u penziju, a žele da dopune kućni budžet. 

„Oni najpre razmišljajaju o onome što im je poznato, servisima i profilima koje imaju u svom okruženju. Interesovanje je jako veliko za pokretanje preduzetništva, ali to definitivno nije u korelaciji sa informisanošću ljudi“, rekao je direktor DNA Communications i član Upravnog odbora Srpske asocijacije menadžera Dejan Ranđić. 

Motiv ljudima je uglavnom alternativa zaposlenju, kaže on. 

„Oni žele da pronađu drugi način da obezbede platu za sebe i porodicu. Taj motiv je dobar donekle, ali ako ne razmisle dublje, postoji veća šansa za neuspehom, jer imaju limitirana sredstva za posao. Ne bi bilo dobro da se obeshrabre samo zato što nisu dobro promislili“, rekao je Ranđić. 

Ranđić je rekao da se tokom prethodnih meseci i na održanim sajmovima videlo da najveću atraktivnost beleže poslovi koji se odnose na proizvodnju hrane i da u toj oblasti vide svoju šansu i to mahom u Leskovcu i užičkom kraju. 

„Na sajmovima smo imali prilike da se sretnemo sa velikim brojem ljudi zainteresavanih za preduzetništvo. Iskustvo je da mora postojati generalni pristup ali se mora prilagoditi u skladu sa lokalnim specifičnostima jer se prilike razlikuju od regiona do regiona”, rekao je Ranđić. 

Osim sajmova za zapošljavanje, mnogo važnija komponenta je i to da se identifikuju lokalne organizacije da budu prepoznate kao neko ko može da ponudi pomoć, kaže Ranđić. 

„Država i svi koji hoće da se time bave i podstiču preduzetništvo moraju da se spuste na direktnu komunikaciju, ali i ono što je još važnije-da se podstaknu oni koji tek treba da uđu u preduzetništvo“, kaže on dodajući da je važno da dođu novi preduzetnici, firme koje imaju 150 , 250 ljudi. 

U tom smislu, prema njegovim rečima, važna je i pomoć preduzetnicima da identifikuju kada je biznis prevazišao njih same, da uvedu nove ljude i upute ih u posao i osnovne elemente korporativnog upravljanja jer, samo tako mogu da se šire i rastu. 

Šansa za novi početak je projekat za razvoj preduzetništva koji ima za cilj da ohrabri mlade ljude da se bave preduzetništvom, ali i da podstakne one radnike koji će ostati bez posla u procesu restrukturiranja da koristeći svoje znanje i resurse, pokrenu sopstveni posao. 

Namenjen je svima koji žele da pokrenu biznis, sami, sa članovima porodice, ili udruženi. Projekat može u tome da pomogne idejama, informacijama, predlozima, preporukama i podrškom. 

U okviru tog programa osmišljeno je oko 200 preduzetničkih inicijativa, koje su podeljene na četiri oblasti: proizvodnja, usluge, trgovina i poljoprivreda, a koje pružaju osnovne informacije o početnim ulaganjima. 

Preduzetničke ideje predstavljene su zainteresovanim građanima na sajmovima preduzetništva, a upravo zbog velikog interesovanja brojnih gradova Srbije osnivači projekta trenutno istražuju mogućnost za održavanjem dodatnih sajmova preduzetništva. 

Projekat su pokrenuli SAM i DNA Communications uz finansijsku pomoć USAID-a.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.