Aleksandar Marinković, Country Leader kompanije ASEE, jedne od najvećih IT grupacija u jugoistočnoj Evropi, izjavio je za Tanjug da Srbija ne zaostaje u digitalizaciji bankarskog sektora u odnosu na region i da su našim građanima na raspolaganju mnoge savremene opcije koje im olakšavaju kontakt sa bankama.
Bankarski sektor je u poslednjih nekoliko godina ponudio brojne digitalne servise građanima. Sa preko 3,5 miliona korisnika, danas je mobilno bankarstvo postalo standardna usluga. Putem m-banking aplikacija u toku 2022. godine izvršeno je oko 25% više plaćanja nego u 2021. godini. Ugovaranje gotovinskih kredita i otvaranje platnih računa takođe beleže značajan rast. Prošle godine je čak preko 20.000 ugovora zaključeno uz primenu video-identifikacije korisnika. Na osnovu regionalnog iskustva ASEE Grupe, mogu reći da ne zaostajemo za zemljama u regionu u pogledu digitalizacije bankarskog sektora. Sa tehnološkog aspekta, spremni smo da podržimo i dolazeći koncept takozvanog `otvorenog bankarstva`, koji će omogućiti integraciju trećih strana sa bankarskim sistemima i time dodatno unaprediti korisničko iskustvo klijenata – rekao je Marinković.
On je takođe istakao da je veštačka inteligencija našla svoju primenu u bankarskom sektoru i da će ulaganja u ove inteligentne softvere nastaviti da rastu.
Veštačka inteligencija u finansijskim institucijama se trenutno prevashodno primenjuje za otkrivanje prevara i potencijalno sumnjivih transakcija, kao i za personalizaciju pristupa klijentima. Danas imamo čet botove sa kojima možemo komunicirati u bilo koje vreme i od kojih možemo dobiti trenutnu korisničku podršku i pomoć. U budućnosti će nam biti na raspolaganju virtuelni finansijski asistenti koji će integrisati inteligentna rešenja za upravljanje finansijama.
Marinković je na panelu „Sigurnija digitalna budućnost za finansijske institucije – novi pravci razvoja u uslovima ekonomske krize“ na Kopaonik Biznis Forumu takođe naveo da je sajber bezbednost jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava ceo svet, pa i naša zemlja.
Zbog lakog pristupa novcu i ličnim podacima, finansijski sistem je jedan od najugroženijih. Dominantan oblik sajber kriminala u bankarstvu je fišing i građani moraju biti na stalnom oprezu kako ne bi postali žrtve ove vrste prevara. Pristup rastućem problemu sajber bezbednosti mora biti strateški, uz ulaganje u najnovije tehnologije i zapošljavanje stručnih profesionalaca radi zaštite sistema i podataka klijenata, dodao je.
Aleksandar Marinković je zaključio da svi moramo biti svesni svoje uloge kada je u pitanju sajber bezbednost i naglasio da je domaćem tržištu neophodna edukacija u cilju razvoja boljeg digitalnog imuniteta i izgradnje odgovornog digitalnog društva.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Od početka rada Portala za strance, u februaru pa do kraja prošle godine, ukupno je pozitivno rešeno 37.934 zahteva za Jedinstvenu dozvolu za privremeni boravak i rad stranih državljana u Srbiji, saopšto je ...
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija Vlade Republike Srbije saopštilo je da je, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, prosečna plata zaposlenih u IKT sektoru (programera) tokom oktobra 202...
Ni ove godine pijačni prodavci širom Srbije neće biti u obavezi da imaju fiskalne kase. Ovu odluku donela je Vlada Srbije na svojoj sednici 12. decembra, a ona će važiti do 31. decembra 2025. godine.Zako...
Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu, izjavio je da su Beograđani javni prevoz u 2024. godini ocenili ocenom 2,1.U anketi je učestvovalo 9.000 korisnika gradskog prevoza, a ocene su da...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok