Aleksandar Marinković, Country Leader kompanije ASEE, jedne od najvećih IT grupacija u jugoistočnoj Evropi, izjavio je za Tanjug da Srbija ne zaostaje u digitalizaciji bankarskog sektora u odnosu na region i da su našim građanima na raspolaganju mnoge savremene opcije koje im olakšavaju kontakt sa bankama.
Bankarski sektor je u poslednjih nekoliko godina ponudio brojne digitalne servise građanima. Sa preko 3,5 miliona korisnika, danas je mobilno bankarstvo postalo standardna usluga. Putem m-banking aplikacija u toku 2022. godine izvršeno je oko 25% više plaćanja nego u 2021. godini. Ugovaranje gotovinskih kredita i otvaranje platnih računa takođe beleže značajan rast. Prošle godine je čak preko 20.000 ugovora zaključeno uz primenu video-identifikacije korisnika. Na osnovu regionalnog iskustva ASEE Grupe, mogu reći da ne zaostajemo za zemljama u regionu u pogledu digitalizacije bankarskog sektora. Sa tehnološkog aspekta, spremni smo da podržimo i dolazeći koncept takozvanog `otvorenog bankarstva`, koji će omogućiti integraciju trećih strana sa bankarskim sistemima i time dodatno unaprediti korisničko iskustvo klijenata – rekao je Marinković.
On je takođe istakao da je veštačka inteligencija našla svoju primenu u bankarskom sektoru i da će ulaganja u ove inteligentne softvere nastaviti da rastu.
Veštačka inteligencija u finansijskim institucijama se trenutno prevashodno primenjuje za otkrivanje prevara i potencijalno sumnjivih transakcija, kao i za personalizaciju pristupa klijentima. Danas imamo čet botove sa kojima možemo komunicirati u bilo koje vreme i od kojih možemo dobiti trenutnu korisničku podršku i pomoć. U budućnosti će nam biti na raspolaganju virtuelni finansijski asistenti koji će integrisati inteligentna rešenja za upravljanje finansijama.
Marinković je na panelu „Sigurnija digitalna budućnost za finansijske institucije – novi pravci razvoja u uslovima ekonomske krize“ na Kopaonik Biznis Forumu takođe naveo da je sajber bezbednost jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava ceo svet, pa i naša zemlja.
Zbog lakog pristupa novcu i ličnim podacima, finansijski sistem je jedan od najugroženijih. Dominantan oblik sajber kriminala u bankarstvu je fišing i građani moraju biti na stalnom oprezu kako ne bi postali žrtve ove vrste prevara. Pristup rastućem problemu sajber bezbednosti mora biti strateški, uz ulaganje u najnovije tehnologije i zapošljavanje stručnih profesionalaca radi zaštite sistema i podataka klijenata, dodao je.
Aleksandar Marinković je zaključio da svi moramo biti svesni svoje uloge kada je u pitanju sajber bezbednost i naglasio da je domaćem tržištu neophodna edukacija u cilju razvoja boljeg digitalnog imuniteta i izgradnje odgovornog digitalnog društva.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Prijave za međunarodno takmičenje najboljih startapa “Visa Everywhere Initiative 2024” su otvorene i prilika su da kompanije iz Srbije i ove godine predstave svoja inovativna rešenja za suočavanje sa globaln...
Poljoprivrednicima u Srbiji od danas mogu da osiguraju svoje useve koristeći samo mobilni telefon, pošto je osiguravajuća kuća Generali Osiguranje Srbija u saradnji sa Institutom BioSens ponudila prvu digita...
U Srbiji je ovog februara zabeležen međugodišnji rast turista od 9,2 odsto, dok je rast broja noćenja bio skromniji (svega 1,7 odsto). Istovremeno, broj noćenja domaćih turista veći je za 2,1 odsto, a strani...
Rok za onlajn prijave za učešće u četvrtom izdanju nadmetanja za „Najbolja turistička sela“, koji je pokrenut 24. januara ove godine, produžen je do 8. maja, saopštila je Svetska turistička organizacija Ujed...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost