Proizvodnja slatkiša u Srbiji proteklih pet godina beleži rast, a domaće čokolade, keks i bombone sve više svoje mesto nalaze i na rafovima svetskih lanaca.
Po mišljenju Matjaža Vodopiveca, direktora Strateškog poslovnog područja Slatko i slano Atlantik Grupe, pozitivni signali u ovoj godini vide se pre svega u statističkim pokazateljima koji beleže rast prometa na malo, što ukazuje, kaže, na oporavak potrošnje kao značajnog izvora rasta.
„To ne znači da je kriza za proizvodače robe široke potrošnje prošla, niti da se radi o dugoročnom i stabilnom poboljšanju prilika na tržištu, ali indirektno ukazuje na povećanu globalizaciju i konkurenciju koja je izrazita u konditorskoj industriji“, rekao je Vodopivec za Tanjug.
Na „čelu proizvodne trake“ u Srbiji nalaze se fini pekarski proizvodi poput različitih vrsta keksa (rast od 17,9 procenata), a proizvodnja čokolada i proizvoda sličnih čokoladi viša je za 12 odsto nego pre pet godina. Kako bi se srpski konditori izborili u oštroj tržišnoj utakmici potrebno je, ispuniti kompleksne zahteve za pouzdanost kvaliteta uz efikasnost i fleksibilnost u proizvodnji, ali, kako ističe, osnovni adut je održati poverenje potrošača i ispuniti njihova očekivanja.
Glavna izvozna tržišta su republike bivše SFRJ, od toga najviše se izvozi u BiH, Crnu Goru i Makedoniju, ali srpski konditorski proizvodi svoja mesta sve više nalaze i u prodavnicama Australije, Amerike i EU.