BeoGRAD na vodi
Da li će Arapi sa svojim naftnim kapitalom i velikim iskustvom u izvođenju gotovo nadrealnih građevinskih poduhvata, ući u projekat Beograd na vodi, ili će to biti neki drugi veliki investitori, manje je bitno od toga da ovaj projekat, posle decenija prazne priče, najzad počne. A potom da se, brzo i efikasno, završi
Ambiciozan projekat „BeoGRAD na vodi“, koji je u Vladu „ušao“ kao predizborni adut Srpske napredne stranke uskoro bi, kako nam potvrđuju u Nemanjinoj 11, mogao da dobije finansijera, a da se nedugo zatim krene i u gradnju .
Neformalno su o njemu već vođeni razgovori sa nekoliko kompanija iz Evrope i Kanade, ali su, za sada, poslu najbliži partneri iz Abu Dabija. Uskoro će, kako nam je potvrđeno, biti formirano i posebno preduzeće „BeoGRAD na vodi“, koje bi se bavilo pripremom za realizaciju, a kasnije i konkretizacijom ovog posla.
„Uskoro ćemo saopštiti tačnu vrednost investicije, ali je jasno da je u pitanju projekat u čiju bi eksploataciju bilo uključeno oko 200.000 ljudi. S druge strane, prema prvim računicama, od taksti za građevinsko zemljište Gradu bi ostalo više od 450 miliona evra“, naglašavaju u Vladi Srbije.
Osnovna ideja ovog projekta je i da Beograd, poput drugih evropskih metropola, siđe na Savu. I to na obe njene obale, kao jedinstvene celine.
Lokacija na kojoj bi nikao „Grad na vodi“ , prema mišljenju autora ovog projekta ing. Srđana Rupara, ima idealnu poziciju u gradu.
„Na Mostarskoj petlji se ukršaju svi bitni pravci u gradu. Most Gazela i autoput su sastavni deo Koridora 10. S druge strane se nalazi Brankov most i veza sa Novim Beogradom. Prilikom planiranja mreže i vrsta saobraćaja predviđenim ovim projektom, vodili smo računa o brzom pristupu svim prostornim celinama“, kaže Rupar.
Generalni plan Beograda o izmeštanju Glavne autobuske stanice na Novi Beograd, kao i izmeštanje Glavne železničke stanice na lokaciju Prokop, olakšavaju čitav posao silaska Beograda na reku.
Prema projektu, na ovoj lokaciji bi bili zastupljeni svi oblici prevoza, a posebno javni prevoz, kao i prostori za pešake i bicikliste.
Glavna saobraćajnica ovog poteza bila bi ulica paralelna sa Savskom.
„Želja nam je da budućim Savskim bulevarom u koju bi se ulazilo pored postojećeg objekta Pošte, rasteretimo Savsku ulicu od intenzivnijeg saobraćaja koji se očekuje aktiviranjem ovog dela priobalja. Imala bi po dve trake u oba smera, centralni zeleni koridor kroz koji prolazi voz, kao alternativni vid saobraćaja i uspomena na dosadašnju namenu ovog dela grada“, tvrdi Rupar. „Ova ulica je zamišljena kao glavni komercijalni pravac koji deli zonu stanovanja i poslovanja. U komercijalnom smislu ona predstavlja i vezu sa Beogradskim sajmom“.
Ostatak teksta možete pročitati u trećem broju štampanog izdanja „Nova Ekonomija“
pogledajte sta zaposleni misle o ovim firmama na ogledalofirme.com