Studenti Mašinskog fakulteta u Beogradu trenutno konstruišu bespilotnu letelicu „OSA“ sa kojom će u oktobru debitovati na prestižnom svetskom takmičenju u Hamburgu „New Flying Competition 2020“, prenosi portal te visokoškolske ustanove.
Reč je o studentskom timu „Beoavia“, koji je osnovan pre dve godine na inicijativu grupe studenata sa Кatedre za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.
Članovi Beoavie vredno rade na izradi te“Ose“ i uskoro bi trebalo da je predstave javnosti.
Tim se bavi dizajniranjem, projektovanjem i proizvodnjom bespilotnih letelica, i jedini je predstavnik Srbije na prestižnim međunarodnim studentskim takmičenjima u vazduhoplovstvu.
Za dve i po godine uspešno su završili dva projekta, raketu „Aurora 1“ sa pogonom na vodu i dve teretne bespilotne letelice „Raven“.
FOND ZA NAUKU FINANSIRA PROJEKAT VEŠTAČKE INTELIGENCIJE MAŠINSKOG FAKULTETA U BEOGRADUIza sebe imaju i dva uspešna takmičenja „Airbus Sloshing Rocket“, gde su u prvoj fazi takmičenja za idejno rešenje „Aurore1“ osvojili prvo mesto u konkrenciji 50 timova iz celog sveta, dok su u drugoj fazi takmičenja zauzeli visoko četvrto mesto.
Na takmičenju „Air Cargo Challenge“ i Štutgartu u Nemačkoj, gde su debitovali sa letelicom „Raven 19“ zauzeli su 19. poziciju od ukupno 30 timova.
Na „New Flying Competition 2020“ u Hamburgu, „Beoavia“ će predstavljati Srbiju i Beogradski univerzitet u konkurenciji od sedam timova.
Među njima su tri ekipe iz Nemačke i po jedan tim iz Finske, Meksika i Кine. I pored jake konkurencije, članovi našeg tima sigurni su u svoj projekat i nadaju se još jednom velikom uspehu, navodi se u saopštenju.
KARAKTERISTIKE „OSE“
Letelica „OSA“ je, kako se navodi projektovana da koristi prednosti vertikalnog poletanja i sletanja, a zatim da pređe u horizontalni let.
Razvoj aviona sa ovim karakteristikama je trend u svetskoj aviondustriji, a njihova prednost je u tome što im za poletanje nisu velike poletno-sletne staze, a u letu koriste sve prednosti letelica s klasičnom konfigruacijom, a tu se prvenstveno misli na brzinu leta, dolet i efikasnost letelice.
Na samom takmičenju letelicu očekuje niz zahtevnih manevara, a najre treba da ponese teret određene mase i dimenzija i da poleti vertikalno do visine od deset metara, a zatim da nastavi horizontalan let kao avion klasične konfiguracije.
Tokom leta avion mora da uradi i luping pri kojem tripi velika opterećenja, a na kraju zadatka, letelica vertikalno sleće na mesto odakle poletela.
Tim očekuje još jedno takmičenje koje će se sledeće godine održati u Minhenu.