Srbija

03.03.2016. 11:25

Blic

Autor: Nova Ekonomija

Sudske takse će se odsad plaćati taksenim markama

Srbija

03.03.2016. 11:25

Sudske takse do 5.000 dinara građani će ubuduće plaćati taksenim markama, dok će takse skuplje od 5.000 dinara plaćati kešom.

Taksene marke biće u apoenima od deset dinara do pet hiljada dinara, a nova praksa značajno će uštedeti vreme i novac građanima koji imaju posla u sudovima, kažu u Ministarstvu pravde.

Jedan od najbitnijih razloga za naplatu sudskih taksa preko taksenih maraka jeste ušteda vremena građana. Umesto da najmanje tri puta čekaju u redu, da vide, na primer, koliko iznosi sudska taksa, da odu da je uplate i na kraju da se vrate da donese potvrdu, građani će odlaskom u poštu i kupovinom taksene marke uštedeti vreme.

Druga značajna beneficija jeste ušteda novca, jer se u poštama neće naplaćivati provizija na taksene marke.

Zbog olakšica koje građanima donosi ovakav način plaćanja očekuje i povećanje prihoda od naplate sudskih taksa.

Izmenama Zakona o sudskim taksama definisana je i prodaja taksenih marki. One će se prodavati u svim sudovima gde postoje šalteri „Pošta Srbija“, ali i u svim drugim njihovim poslovnicama.

„Puna primena Zakona o sudskim taksama očekuje se tokom marta meseca, a građani će biti blagovremeno obavešteni o novom načinu plaćanja sudskih taksa“, rekli su u Ministarstvu.

U Srbiji se najviše sudskih sporova vodi zbog naknade štete, i to za osiguranje vozila, propuste državnih organa i naknadu za uvrede i klevete. Ljudi u našoj zemlji skloni su, inače, da se sude po svaku cenu, a advokati često kažu da se iz prakse vidi da u Srbiji i dalje važi parola „da komšiji crkne krava“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.