Vesti iz zemlje

05.03.2016. 18:17

B92

Autor: Nova Ekonomija

Šumadija postala poznata po gajenju cveća

Šumadija je poslednjih godina postala poznata po cvećarima, koji kažu da bi Srbija imala velike koristi od izvoza cveća, kada bi država prepoznala korist.

Uspešan cvećar ne proizvodi cveće samo za osmi mart, već za sve sezone tokom godine.

Cvećarstvo je pre deceniju bilo više nego unosan posao. I danas je ali da bi cvećar zarađivao kao ranije, svake godine mora da udvostruči proizvodnju.

„Cene su ostale iste, a repromaterijal je poskupeo jer je sve vezano za evro. Na primer, mi smo ovu saksiju plaćali pre deset godina oko dinar. Sada je dva, a cena cveta, gotovog proizvoda je ostala kao i pre deset godina. Mi smo uglavnom jedna vredna nacija I možemo da izvezemo cveća mnogo. Samo nam treba stabilna država da nas subvencioniše“, naveo je cvećar Dejan Tošić.

Kada bi država subvencionisala cvećarstvo imala bi velike koristi od poreza, a cvećari bi zapošljavali više radnika, kaže Dejan Tošić.

Osim radnika, u poslu pomažu i najmlađi članovi porodice Tošić.

U cvećarstvu nema radnog vremena. To najbolje zna Dragica Tošić.

„Ja radim sve. Od sejanja do rezanja ovih muškatli surfinija, sađenja. Ne sadim sama ali rezanje radim sama. Pa jeste teško i naporno i dosta vremena treba ali kada cveta na kraju onda je to baš zadovoljstvo“, rekla je ona.

Tošići godišnje proizvode od šest do sedam stodina hijada biljaka.

Njihovo cveće ukrašava balkone i parkove Šumadije, Pomoravlja i šire. Tošići i vikendom imaju pune ruke posla jer kako se proleće bliži, sve je više kupaca koji žele da balkone I dvorišta ukrase što lepšim cvećem.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.