
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Prosečna starost vozila u šest zemalja Centralne i Istočne Evrope, uključujući Srbiju, dostigla je ili premašila 12 godina, a skoro polovina ispitanika (48%) vozi automobile starije od deset godina, prema istraživanju koje je sprovela MOL Grupa.
I pored toga, većina vozača ne smatra da su njihova vozila „stara” – 44% navodi da njihov automobil „više nije nov, ali nije ni star”, navodi se u istraživanju.
Istraživanje, zasnovano na odgovorima više od 1.700 članova MOL Move programa lojalnosti iz Srbije, Mađarske, Češke, Slovačke, Rumunije i Slovenije, ispitivalo je navike u održavanju automobila i stavove prema premium gorivima.
Zvanična statistika EU pokazuje da prosečna starost vozila iznosi 15 godina u Mađarskoj, 15,5 godina u Rumuniji, 15,1 godinu u Slovačkoj i 16,2 godine u Češkoj. Međutim, lične procene vozača u svim ovim zemljama znatno su niže, što ukazuje na to da mnogi vozači ili potcenjuju ili ignorišu stvarnu starost svojih automobila, pokazalo je istraživanje.
Na primer, u Mađarskoj više od polovine ispitanika (54%) veruje da je njihovo vozilo i dalje novo ili barem nije staro – iako gotovo dve trećine (62%) vozi automobile starije od 10 godina. U Srbji, ispitivani korisnici MOL Move programa lojalnosti kažu daje prosečna starost njihvoih automobila 13,8 godina.
Istraživanje je takođe otkrilo da skoro polovina vozača u regionu ne planira da zameni svoje vozilo u narednih pet godina – bez obzira na njegovu starost.
Alarmantno je što je svaki deseti ispitanik (10%) naveo da trenutno ne može da priušti čak ni manju popravku, navodi se u istraživanju.
Po zvaničnoj statistici, prosečna starost automobila u Srbiji je veća od 17 godina. Uz to, studija sprovedena kroz MOL MOVE pokazuje da su vozači u Srbiji, u poređenju sa ostalima u regionu, najmanje u mogućnosti da izdvoje dodatna sredstva za popravku automobila.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE