Srbija

02.06.2025. 15:30

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Svaki deseti vozač ne može da priušti čak ni manje popravke na automobilu

Pixabay

Srbija

02.06.2025. 15:30

Prosečna starost vozila u šest zemalja Centralne i Istočne Evrope, uključujući Srbiju, dostigla je ili premašila 12 godina, a skoro polovina ispitanika (48%) vozi automobile starije od deset godina, prema istraživanju koje je sprovela MOL Grupa.

I pored toga, većina vozača ne smatra da su njihova vozila „stara” – 44% navodi da njihov automobil „više nije nov, ali nije ni star”, navodi se u istraživanju.

Istraživanje, zasnovano na odgovorima više od 1.700 članova MOL Move programa lojalnosti iz Srbije, Mađarske, Češke, Slovačke, Rumunije i Slovenije, ispitivalo je navike u održavanju automobila i stavove prema premium gorivima.

Zvanična statistika EU pokazuje da prosečna starost vozila iznosi 15 godina u Mađarskoj, 15,5 godina u Rumuniji, 15,1 godinu u Slovačkoj i 16,2 godine u Češkoj. Međutim, lične procene vozača u svim ovim zemljama znatno su niže, što ukazuje na to da mnogi vozači ili potcenjuju ili ignorišu stvarnu starost svojih automobila, pokazalo je istraživanje.

Na primer, u Mađarskoj više od polovine ispitanika (54%) veruje da je njihovo vozilo i dalje novo ili barem nije staro – iako gotovo dve trećine (62%) vozi automobile starije od 10 godina. U Srbji, ispitivani korisnici MOL Move programa lojalnosti kažu daje prosečna starost njihvoih automobila 13,8 godina.

Istraživanje je takođe otkrilo da skoro polovina vozača u regionu ne planira da zameni svoje vozilo u narednih pet godina – bez obzira na njegovu starost.

Alarmantno je što je svaki deseti ispitanik (10%) naveo da trenutno ne može da priušti čak ni manju popravku, navodi se u istraživanju.

Po zvaničnoj statistici, prosečna starost automobila u Srbiji je veća od 17 godina. Uz to, studija sprovedena kroz MOL MOVE pokazuje da su vozači u Srbiji, u poređenju sa ostalima u regionu, najmanje u mogućnosti da izdvoje dodatna sredstva za popravku automobila.

Mercedes premešta radna mesta iz Nemačke u Mađarsku, gde je planirana proizvodnja 100.000 vozila godišnje

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.