Odbornici Skupštine Grada Beograda danas će razmatrati niz predloga koji se odnose na funkcionisanje grada, među kojima je i predlog odluke o gradskom budžetu za 2025. godinu, u ukupnom iznosu od 171,6 milijardi dinara i planiranim fiskalnim suficitom od 1,7 milijardi dinara.
Predlogom budžeta Grada Beograda za 2025. godinu predviđeno je 54,99 milijardi dinara za organizaciju saobraćaja i saobraćajnu infrastrukturu, što znači da će za te namene biti potrošen svaki treći dinar budžeta čiji prihodi i primanja naredne godine treba da iznose ukupno 167,6 milijardi dinara.
U obrazloženju predloga budžeta stoji da je najviše novca, na razdelu Ekonomski poslovi, planirano za funkcionisanje javnog prevoza u glavnom gradu, nabavku vozila za prevoz putnika u javnom saobraćaju i za ulaganja u drumsku infrastrukturu.
Predlogom budžeta za 2025. subvencije za gradska preduzeća i organizacije povećane su na 8,56 milijardi dinara, odnosno za oko 17 miliona evra, piše Beta.
Planirana ukupna potrošnja na kapitalne projekte u sledećoj godini iznosi 24,45 milijardi dinara.
Sekretarijat za komunalne i stambene poslove predlogom budžeta dobija ukupno 6,7 milijardi dinara, a plan je da gotovo 1,3 milijarde dinara uloži u kanalizaciju u Krnjači, 400 miliona dinara za podvožnjak ispod pruge ka Novom Sadu, na raskrsnici Bulevara heroja sa Košara i Bulevara Crvene armije, dok je 1,16 milijardi dinara odvojeno za pribavljanje građevinskog zemljišta.
Sekretarijatu za investicije namenjeno je 9,85 milijardi dinara i to milijardu dinara za rekonstrukciju Kalenić pijace, 1,35 milijardi dinara za Linijski park, 836 miliona dinara za rehabilitaciju osam reni bunara, dok je 948 miliona dinara planirano za rekonstrukciju zelene pijace u Obrenovcu.
Grad Beograd planira da naredne godini povuče 10,8 miliona evra kredita Evropske investicione banke, kao i Evropske banke za obnovu i razvoj, za projekte izgradnje kanalizacije u Krnjači, ali i za unapređenje energetske efikasnosti u javnim zgradama.
Novca u budžetu za 2025. pored ostalog neće biti za izgradnju gondole i nabavku jarbola, kao ni za izgradnju kanalizacije u naseljima Altina 2, Plavi horizonti i Železnik, a nisu planirana sredstva ni za izgradnju saobraćajnice za pristup novoj centralnoj železničkoj stanici Prokop, kao ni za pešačko-biciklistički most preko reke Save, koji bi spojio Novi Beograd, odnosno ulicu Omladinskih brigada, sa Adom Ciganlijom.
Pred odbornicima će se naći i Predlog rešenja o davanju saglasnosti Sekretarijatu za javni prevoz da, zbog kršenja i neispunjenja ugovornih obaveza, jednostrano raskine ugovor o javno-privatnom partnerstvu u obavljanju komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda zaključenim sa Konzorcijumom „Strela – Obrenovac“, „Strela – Ub“, „Lastra Lazarevac“ i „Lasta Beograd“.
Odbornici će danas na sednici razmatrati i Predlog odluke o utvrđivanju obima sredstava za vršenje poslova Grada i gradskih opština i određivanju prihoda koji pripadaju Gradu, odnosno gradskim opštinama u 2025. godini.
Na dnevnom redu su i Predlog cenovnika usluga organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda, Predlog odluke o izmeni Odluke o naknadama za korišćenje javnih površina za teritoriju grada Beograda, Predlog odluke o izmeni Odluke o lokalnim komunalnim taksama za teritoriju grada Beograda, kao i Predlog programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2025. godinu.
Pred odbornicima je i Predlog rešenja o davanju saglasnosti na programe poslovanja javnih preduzeća za 2024. godinu, kao i Predlog rešenja o davanju saglasnosti na program poslovanja za 2025. godinu.
Odbornici će raspravljati i o nekoliko predloga planova detaljne regulacije, kao i predloga odluke o izradi planova detaljne regulacije od značaja za razvoj grada.
Na dnevnom redu sednice je i Predlog odluke o uspostavljanju saradnje između Grada Beograda i turske opštine Gazijantep, Predlog strategije zelene infrastrukture Grada Beograda, Predlog strategije uređenja i održavanja vodotoka drugog reda na teritoriji grada Beograda i Predlog odluke o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi Grada Beograda.
Gradski parlament će razmatrati i Predlog odluke o sistemu podsticaja i povlastica za pripadnike dobrovoljnih vatrogasnih društava na teritoriji grada Beograda.
Kolaps u saobraćaju zbog snega – Lasta ne vozi, sindikati krive Šapića
Predsednik gdin Nikodijević je povukao PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice (30.10.2025) i najavio je da će se u narednom periodu o predmetnom planu obaviti dodatne konsultacije, sa strukom i građanima.
Da li je gdin Nikodijević uzeo u obzir i dopise vlasnika zemljišta obuhvaćenog PDR Bajdina, koji unazad više desetina godina ne mogu da raspolažu svojinom, a poreski su obveznici?
USTAV REPUBLIKE SRBIJE – PRAVO NA IMOVINU
Član 58 stav 1 : “Jemči se mirno uživanje svojine i drugih imovinskih prava stečenih na osnovu zakona”; Član 58 stav 2 : “Pravo svojine može biti oduzeto ili ograničeno samo u javnom interesu utvrđenom na osnovu zakona, uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne”; Član 58 stav 3 : “Zakonom se može ograničiti način korišćenja imovine”; Član 58 stav 4 : “Oduzimanje ili ograničenje imovine radi naplate poreza i drugih dažbina ili kazni, dozvoljeno je samo u skladu sa zakonom”.
Dakle:
“BAJDINA” je gradsko građevinsko zemljište, privatna svojina, za koje je Država Srbija preko nadležnih Institucija sa sertifikovanim osobljem pripremila PDR Bajdina kojim je predviđeno saniranje klizišta, pripadajuća infrastruktura i uređena zelena površina, koji je u periodu 2017-2022-2024/25 prošao Rani javni uvid, Javni uvid i nadležnu Komisiju na čelu sa gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koja je PDR Bajdina uputila u Skupštinu Grada Beograda na usvajanje.
Jedini legitimisani da učestvuju u eventualnim konsultacijama vezanim za PDR Bajdina pored nadležnih Institucija Države Srbije sa sertifikovanim osobljem koje su pripremile PDR Bajdina, su vlasnici gradskog građevinskog zemljišta obuhvaćenog PDR Bajdina, a koji su se jasno opredelili za PDR Bajdina.
Očigledno je da PDR Bajdina omogućuje kvalitetno stanovanje kako neposredno u okviru PDR Bajdina tako i posredno poboljšava kvalitet stanovanja u čitavom Mirijevu. Takođe sprečava dalju divlju gradnju makar u okviru PDR Bajdina.
PDR Bajdina USVOJITI ODMAH.
• Predlog Plana detaljne regulacije Bajdina (PDR Bajdina) izradio je Urbanistički zavod Beograda, a naručilac je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Predlogom PDR Bajdina predviđeno je saniranje klizišta, izgradnja stambeno-poslovnih objekata, vrtića, škola, crkve i slično, sve sa pripadajućom infrastrukturom i pripadajućom uređenom zelenom površinom.
Predlog PDR Bajdina je u periodu 2017-2025 prošao Rani javni uvid, Javni uvid i nadležnu Komisiju na čelu sa gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koja je predlog PDR Bajdina uputila u Skupštinu Grada Beograda za usvajanje na sednici 30.10.2025. godine.
Predlogom PDR Bajdina obuhvaćeno je po vrsti zemljišta gradsko građevinsko neizgrađeno zemljište koje je unazad više decenija u privatnom vlasništvu i vlasnici su poreski obveznici.
• Građani, čitaj opozicija, protivi se usvajanju predloga PDR Bajdina dajući sebi za pravo da odlučuje o tuđoj svojini lažno se pozivajući na ekologiju i životnu sredinu koju će sečom šume (na terenu je: smetlište, šikara, šiblje, nekontrolisano rastinje itd. – leglo zaraze) da unište neke „babaroge, bahati, alavi i loši ljudi – investitori“, navodeći da u toku postupka nije ispoštovana zakonska procedura sa zahtevom da se ponovo sprovede Javni uvid jer je došlo do izmena u predlogu PDR Bajdina, a do kojih je došlo jer su prihvaćene određene primedbe u toku Javnog uvida. Čisto politikanstvo.
Naime, te „babaroge, bahati, alavi i loši ljudi – investitori“ su više decenija vlasnici i poreski obveznici gradskog građevinskog neizgrađenog zemljišta obuhvaćenog predlogom PDR Bajdina koji su saglasni sa predlogom PDR Bajdina jer se upravo se sa usvajanjem predloga PDR Bajdina maksimalno vodi računa o ekologiji i čuva životna sredina, omogućuje se visok kvalitet stanovanja neposredno u novonastalom naselju i posredno u celom Mirijevu. Takođe obezbeđuje se i priliv u budžet i to u toku izgradnje, zatim prodaje i kasnije tokom eksploatacije izgrađenih objekata.
Predlog građana “brižnih ekologa”, čitaj opozicije, da se gradsko građevinsko zemljište ekspropriše potpunom eksproprijacijom je nerealan, tendenciozan, isključivo političke prirode, sa namerom da se proizvede animozitet između građana i vladajuće administracije koji bi proizašao tokom postupaka eksproprijacije i postupaka utvrđenja cene m2 zemljišta koji bi kako praksa govori trajali godinama.
Stav Vrhovnog Kasacionog Suda (VKS) je da se naknada za eksproprisano zemljište određuje u novcu prema tržišnoj ceni takvog zemljišta, a procena tržišne vrednosti zemljišta se vrši na osnovu namene i maksimalno određene površine objekata koji se na tom zemljištu može graditi u skladu sa važećim planskim dokumentom na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, poređenjem sa tržišnom vrednošću zemljišta iste namene, odnosno podnamene, kao i na osnovu komunalne opremljenosti i drugih pogodnosti i ograničenja.
Opšte poznata činjenica je da se sa finansijerom/suinvestitorom dogovara cena od 20.00 % – 30.00 % od izgrađenih m2. Parametri za izgradnju: zauzetost 30.00 – 40.00 % spratnost 6 – 8 i više. Prodajna cena m2 na današnji dan je minimum 2,000.00 – 2,500.00 evra/m2.
Prema tome, teret na budžet iznosio bi za 66.00 ha minimum 2,000,000,000.00 evra i više (minimumdvemilijardeevraiviše), bez troškova postupaka eksproprijacija i/ili sudskih postupaka, i/ili dugoročnog troška održavanja eksproprisanog gradskog građevinskog zemljišta itd..
• Predsednik gradskog parlamenta gdin Nikodijević je 29.10.2025. godine povukao predlog PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice 30.10.2025 navodeći u pisanoj izjavi:
„Nakon konsultacija s gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem, kao i na osnovu dopisa građana sa teritorije gradske opštine Zvezdara, rešio sam da povučem sa dnevnog reda sutrašnje sednice Skupštine grada tačku pod nazivom: Predlog plana detaljne regulacije područja u Mirijevu (Bajdina), gradska opština Zvezdara“.
Takođe, gdin Nikodijević je najavio da će se u narednom periodu o predmetnom Planu detaljne regulacije Bajdina (PDR Bajdina) obaviti dodatne konsultacije, sa strukom i građanima.
• USTAV REPUBLIKE SRBIJE – PRAVO NA IMOVINU
Član 58 stav 1 : “Jemči se mirno uživanje svojine i drugih imovinskih prava stečenih na osnovu zakona”.
Član 58 stav 2 : “Pravo svojine može biti oduzeto ili ograničeno samo u javnom interesu utvrđenom na osnovu zakona, uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne”.
Član 58 stav 3 : “Zakonom se može ograničiti način korišćenja imovine”.
Član 58 stav 4 : “Oduzimanje ili ograničenje imovine radi naplate poreza i drugih dažbina ili kazni, dozvoljeno je samo u skladu sa zakonom”.
• Dakle:
“BAJDINA” je gradsko građevinsko neizgrađeno zemljište, privatna svojina, za koje je Država Srbija preko nadležnih Institucija sa sertifikovanim stručnim osobljem u skladu sa Zakonom, Propisima i slično izradila predlog PDR Bajdina kojim je predviđeno saniranje klizišta, izgradnja stambeno – poslovnih objekata, vrtića, škola, crkve i slično, sve sa pripadajućom infrastrukturom i pripadajućom uređenom zelenom površinom, koji je u periodu 2017-2025 prošao Rani javni uvid, Javni uvid i nadležnu Komisiju na čelu sa gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koja je predlog PDR Bajdina uputila u Skupštinu Grada Beograda na usvajanje.
Gdin Nikodijević je 29.10.2025. godine povukao predlog PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice 30.10.2025 nakon konsultacija s gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koji je uzgred rečeno kao predsednik nadležne Komisije uputio Skupštini predlog PDR Bajdina na usvajanje ???, kao i na osnovu dopisa građana sa teritorije gradske opštine Zvezdara ??? i najavio je da će se u narednom periodu o predmetnom predlogu PDR Bajdina obaviti dodatne konsultacije, sa strukom i građanima.
Da li je gdin Nikodijević prilikom donošenja odluke o povlačenju predloga PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice 30.10.2025 uzeo u obzir i dopise vlasnika zemljišta obuhvaćenog predlogom PDR Bajdina, koji unazad više desetina godina ne mogu da raspolažu svojinom, a poreski su obveznici ?
Jedini legitimni da koriste-upravljaju-raspolažu gradskim građevinskim neizgrađenim zemljištem koje je obuhvaćeno predlogom PDR Bajdina i to isključivo u skladu sa Zakonom, Propisima i slično, kao i da učestvuju u konsultacijama vezanim za predlog PDR Bajdina pored nadležnih Institucija Države Srbije sa sertifikovanim stručnim osobljem koje su izradile predlog PDR Bajdina, su vlasnici gradskog građevinskog neizgrađenog zemljišta obuhvaćenog predlogom PDR Bajdina, a koji su se jasno izjasnili za predlog PDR Bajdina.
• Sa svega napred navedenog, smatram da treba otkloniti eventualne propuste nastale u dosadašnjem postupku usvajanja predloga PDR Bajdina koji su doveli do povlačenja predloga PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice Skupštine 30.10.2025. godine, na način što će se bez daljeg odlaganja i isključivo uz poštovanje procedure propisane Zakonom sprovesti postupak usvajanja predloga PDR Bajdina i usvojiti Plan detaljne regulacije Bajdina (PDR Bajdina).
• Predlog Plana detaljne regulacije Bajdina (PDR Bajdina) izradio je Urbanistički zavod Beograda, a naručilac je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Predlogom PDR Bajdina predviđeno je saniranje klizišta, izgradnja stambeno-poslovnih objekata, vrtića, škola, crkve i slično, sve sa pripadajućom infrastrukturom i pripadajućom uređenom zelenom površinom.
Predlog PDR Bajdina je u periodu 2017-2025 prošao Rani javni uvid, Javni uvid i nadležnu Komisiju na čelu sa gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koja je predlog PDR Bajdina uputila u Skupštinu Grada Beograda za usvajanje na sednici 30.10.2025. godine.
Predlogom PDR Bajdina obuhvaćeno je po vrsti zemljišta gradsko građevinsko neizgrađeno zemljište koje je unazad više decenija u privatnom vlasništvu i vlasnici su poreski obveznici.
• Građani, čitaj opozicija, protivi se usvajanju predloga PDR Bajdina dajući sebi za pravo da odlučuje o tuđoj svojini lažno se pozivajući na ekologiju i životnu sredinu koju će sečom šume (na terenu je: smetlište, šikara, šiblje, nekontrolisano rastinje itd. – leglo zaraze) da unište neke „babaroge, bahati, alavi i loši ljudi – investitori“, navodeći da u toku postupka nije ispoštovana zakonska procedura sa zahtevom da se ponovo sprovede Javni uvid jer je došlo do izmena u predlogu PDR Bajdina, a do kojih je došlo jer su prihvaćene određene primedbe u toku Javnog uvida. Čisto politikanstvo.
Naime, te „babaroge, bahati, alavi i loši ljudi – investitori“ su više decenija vlasnici i poreski obveznici gradskog građevinskog neizgrađenog zemljišta obuhvaćenog predlogom PDR Bajdina koji su saglasni sa predlogom PDR Bajdina jer se upravo se sa usvajanjem predloga PDR Bajdina maksimalno vodi računa o ekologiji i čuva životna sredina, omogućuje se visok kvalitet stanovanja neposredno u novonastalom naselju i posredno u celom Mirijevu. Takođe obezbeđuje se i priliv u budžet i to u toku izgradnje, zatim prodaje i kasnije tokom eksploatacije izgrađenih objekata.
Predlog građana “brižnih ekologa”, čitaj opozicije, da se gradsko građevinsko zemljište ekspropriše potpunom eksproprijacijom je nerealan, tendenciozan, isključivo političke prirode, sa namerom da se proizvede animozitet između građana i vladajuće administracije koji bi proizašao tokom postupaka eksproprijacije i postupaka utvrđenja cene m2 zemljišta koji bi kako praksa govori trajali godinama.
Stav Vrhovnog Kasacionog Suda (VKS) je da se naknada za eksproprisano zemljište određuje u novcu prema tržišnoj ceni takvog zemljišta, a procena tržišne vrednosti zemljišta se vrši na osnovu namene i maksimalno određene površine objekata koji se na tom zemljištu može graditi u skladu sa važećim planskim dokumentom na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, poređenjem sa tržišnom vrednošću zemljišta iste namene, odnosno podnamene, kao i na osnovu komunalne opremljenosti i drugih pogodnosti i ograničenja.
Opšte poznata činjenica je da se sa finansijerom/suinvestitorom dogovara cena od 20.00 % – 30.00 % od izgrađenih m2. Parametri za izgradnju: zauzetost 30.00 – 40.00 % spratnost 6 – 8 i više. Prodajna cena m2 na današnji dan je minimum 2,000.00 – 2,500.00 evra/m2.
Prema tome, teret na budžet iznosio bi za 66.00 ha minimum 2,000,000,000.00 evra i više (minimumdvemilijardeevraiviše), bez troškova postupaka eksproprijacija i/ili sudskih postupaka, i/ili dugoročnog troška održavanja eksproprisanog gradskog građevinskog zemljišta itd..
• Predsednik gradskog parlamenta gdin Nikodijević je 29.10.2025. godine povukao predlog PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice 30.10.2025 navodeći u pisanoj izjavi:
„Nakon konsultacija s gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem, kao i na osnovu dopisa građana sa teritorije gradske opštine Zvezdara, rešio sam da povučem sa dnevnog reda sutrašnje sednice Skupštine grada tačku pod nazivom: Predlog plana detaljne regulacije područja u Mirijevu (Bajdina), gradska opština Zvezdara“.
Takođe, gdin Nikodijević je najavio da će se u narednom periodu o predmetnom Planu detaljne regulacije Bajdina (PDR Bajdina) obaviti dodatne konsultacije, sa strukom i građanima.
• USTAV REPUBLIKE SRBIJE – PRAVO NA IMOVINU
Član 58 stav 1 : “Jemči se mirno uživanje svojine i drugih imovinskih prava stečenih na osnovu zakona”.
Član 58 stav 2 : “Pravo svojine može biti oduzeto ili ograničeno samo u javnom interesu utvrđenom na osnovu zakona, uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne”.
Član 58 stav 3 : “Zakonom se može ograničiti način korišćenja imovine”.
Član 58 stav 4 : “Oduzimanje ili ograničenje imovine radi naplate poreza i drugih dažbina ili kazni, dozvoljeno je samo u skladu sa zakonom”.
• Dakle:
“BAJDINA” je gradsko građevinsko neizgrađeno zemljište, privatna svojina, za koje je Država Srbija preko nadležnih Institucija sa sertifikovanim stručnim osobljem u skladu sa Zakonom, Propisima i slično izradila predlog PDR Bajdina kojim je predviđeno saniranje klizišta, izgradnja stambeno – poslovnih objekata, vrtića, škola, crkve i slično, sve sa pripadajućom infrastrukturom i pripadajućom uređenom zelenom površinom, koji je u periodu 2017-2025 prošao Rani javni uvid, Javni uvid i nadležnu Komisiju na čelu sa gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koja je predlog PDR Bajdina uputila u Skupštinu Grada Beograda na usvajanje.
Gdin Nikodijević je 29.10.2025. godine povukao predlog PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice 30.10.2025. godine nakon konsultacija s gradskim urbanistom arhitektom Markom Stojčićem koji je uzgred rečeno kao predsednik nadležne Komisije uputio Skupštini predlog PDR Bajdina na usvajanje ???, kao i na osnovu dopisa građana sa teritorije gradske opštine Zvezdara ??? i najavio je da će se u narednom periodu o predmetnom predlogu PDR Bajdina obaviti dodatne konsultacije, sa strukom i građanima.
Da li je gdin Nikodijević prilikom donošenja odluke o povlačenju predloga PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice 30.10.2025. godine uzeo u obzir i dopise vlasnika zemljišta obuhvaćenog predlogom PDR Bajdina, koji unazad više desetina godina ne mogu da raspolažu svojinom, a poreski su obveznici ?
Jedini legitimni da koriste-upravljaju-raspolažu gradskim građevinskim neizgrađenim zemljištem koje je obuhvaćeno predlogom PDR Bajdina i to isključivo u skladu sa Zakonom, Propisima i slično, kao i da učestvuju u konsultacijama vezanim za predlog PDR Bajdina pored nadležnih Institucija Države Srbije sa sertifikovanim stručnim osobljem koje su izradile predlog PDR Bajdina, su vlasnici gradskog građevinskog neizgrađenog zemljišta obuhvaćenog predlogom PDR Bajdina, a koji su se jasno izjasnili za predlog PDR Bajdina.
• Sa svega napred navedenog, smatram da treba otkloniti eventualne propuste nastale u dosadašnjem postupku usvajanja predloga PDR Bajdina koji su doveli do povlačenja predloga PDR Bajdina sa dnevnog reda sednice Skupštine 30.10.2025. godine, na način što će se bez daljeg odlaganja i isključivo uz poštovanje procedure propisane Zakonom sprovesti postupak usvajanja predloga PDR Bajdina i usvojiti Plan detaljne regulacije Bajdina (PDR Bajdina).