Grad Beograd raspisao je tender za informisanje korisnika javnog prevoza putem oglašavanja u unutrašnjosti vozila, čija je procenjena vrednost veća od 227 miliona dinara bez PDV-a (1,94 miliona evra).
Sekretarijat za javni prevoz koji je raspisao ovu javnu nabavku, navodi da je cilj da se uspostave pouzdani kanali komunikacije, tačnije da se omogući obaveštavanje korisnika o svim promenama u sistemu naplate prevoza, novim zonama i ostalim važnim informacijama.
Drugi cilj je, kako se navodi, “povećanje poverenja građana”. Tu spada “informisanje o uslovima korišćenja prevoza, niskim cenama karata i ulaganju u nova vozila s ciljem unapređenja kvaliteta javnog prevoza u Beogradu.
Dalje, Sekretarijat za javni prevoz na ovaj način želi da prikazuje informativne kampanje koje “ističu kako korišćenje javnog prevoza smanjuje emisiju ugljen- dioksida i doprinosi čistijem vazduhu”.
Na kraju, Sekretarijat kao cilj ove nabavke navodi i “obostranu korist”, odnosno unapređenje iskustva korisnika javnog prevoza, „čime se stvara korist za putnike i Sekretarijat za javni prevoz“.
Iz Sekretarijata navode još i da je informisanje korisnika o promenama u javnom prevozu “od suštinskog značaja za nesmetano funkcionisanje javnog prevoza i obavljanje svakodnevnih aktivnosti građana”, te da “tačne informacije o promenama i novinama doprinose poboljšanju kvaliteta usluge i zadovoljstvu korisnika”.
Informacije u 600 vozila
Angažovana firma treba da izradi vizuelna rešenja za oglašavanje (statična i animirana), oglašavanje na reklamnim površinama putem plakata, prosvetljenih panoa, digitalnih displeja u unutrašnjosti svih tipova vozila gradskog prevoza.
Inače, firmi koja bude dobila posao, biće plaćeno za ove usluge mesečno, tokom perioda od godinu dana, na koliko se potpisuje ugovor.
Za 227 miliona dinara firma će obavljati uslugu štampe i montaže, izradu vizuelnog rešenja, pripremu za određeni format i zakup reklamnih površina u vozilima koja su u vlasništvu drugih firmi.
Informacije će se prikazivati u 600 vozila gradskog prevoza.
Rok za podnošenje ponuda je 6. januar 2025. godine.
Šapić najavljuje
Svega nekoliko dana pre raspisivanja tendera, 26. novembra, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je ukidanje dosadašnjeg i uvođenje dinamičkog reda vožnje.
U praksi, to znači da autobusi sa početnih stanica neće kretati kada je određeno redom vožnje, već kada GPS uređaji u autobusima ukažu da je polazak potreban. Na taj način, prema Šapićevim rečima, putnici neće predugo čekati na autobus, jer će razmak između vozila biti ravnomeran.
„Mi želimo da uvođenjem dinamičkog reda vožnje imamo pravo stanje stvari. Naravno, da će polazak da se zna. Znaće se kada je prvi polazak, kada je poslednji polazak, i onda ćemo u skladu sa saobraćajnim uslovima, u skladu sa stanjem u saobraćaju određivati“, rekao je Šapić.
Beograd i ove godine deci i prosvetarima poklanja 380.000 vaučera za sportsku opremu