Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda oglasila je tender, vredan 179,1 milion dinara, za nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta preko Save, a gde se sada nalazi stari Savski most.
U specifikaciji se poziva na Ugovorni sporazum za projekat izgradnje novog mosta preko reke Save, na mestu starog savskog mosta, između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukurue (finansijer), Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju (investitor i poslodavac) i kompanije „Power China“ (izvođač radova).
U skladu sa tim ugovornom je početkom marta 2021. godine zaključen „Sporazum o saradnji u vezi sa realizacijom i finansiranjem istražnih i projektantskih radova“.
Sporazumom o saradnji je „Power China“ preuzela obavezu predfinansiranja istražnih i projektantskih radova za potrebe izrade Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje, dok je obaveza Direkcije da obezbedi FIDIC inženjera (koje je sertifikovala Međunarodna federaciju inženjera-konsultanata) i nadzor, u cilju praćenja i kontrole izgradnje novog mosta.
Prema specifikaciji, neke od obaveza FIDIC inženjera su „sveobuhvatna koordinacija“ projekta, izveštavanje Grada i Republike o radovima, provera građevinske dozvole, projekta za izvođenje radova, kao i drugih studija koji su potrebi za izvođenje radova i odobava ih.
Takođe, FIDIC inženjer kontroliše izradu izvođačevog plana zaštite životne sredine u toku izvođenja radova, procenjuje sve troškove potrebne za završetak projekta, vrši inspekciju radova izvršenih od strane izvođača.
Prema projektu novog mosta, statički sistem novog mosta je „dvostruku čelični luk za zategom“.
Čelična konstrkcija se, kako piše, oslanja na šest armirano betonskih stubova.
Dva stuba su obalni stubovi, dva su srednji stubovi na tlu, a dva su srednji srubovi u reci. Visina rečnih stubova je 23 i 15 metara, prema projektu.
Skupština Srbije je krajem godine potvrdila Ugovor o kreditu u iznosu do 79,92 miliona evra za finansiranje uklanjanja starog mosta na Savi i izgradnju novog čeličnog lučnog mosta.
Ugovor o kreditu je potpisan sa BNP PARIBAS, a kredit je osiguran kod „China Export & Credit Insurance Corporation“.
Javnost nema dokaze da je rušenje Savskog mosta neophodno