Vesti iz zemlje

14.06.2024. 15:42

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Trećina korisnika bi odustala od kupovine ako trgovac ne prima kartice

Foto: Pixabay

Više od trećine korisnika kartica, njih 34 odsto, odustalo bi od kupovine ukoliko ne bi imali mogućnost da plate karticom, dok 16 odsto ne bi razmatralo kupovinu kod datog trgovca, što ukazuje na sve veće oslanjanje na bezgotovinska plaćanja među građanima Srbije, pokazali su novi podaci Masterindex istraživanja koje redovno sprovodi Masterkard.

MasterIndex pokazuje da je za devet odsto porastao broj korisnika koji se izjasnio kako je koristio karticu u proteklih sedam dana i on sada iznosi 79 odsto.

Kada je reč o tome gde se najčešče koriste kartice i dalje su to najčešće supermarketi i hipermarketi, gde karticama plaća tri od četiri korisnika. Na listi se nalaze i butici (58 odsto), male trgovačke radnje (55 odsto), benzinske stanice (51 odsto), restorani i kafići (43 odsto), klubovi, i tako dalje.

 

Foto: MasetrIndex istraživanje

Kada je reč o mestima na kojima bi korisnici kartica želeli da plaćaju bezgotovinski, a nemaju tu mogućnost, prvi izbor su, kao i prošle godine, pijace (29 odsto), a za njima slede trafike (27 odsto) i sve kurirske službe (25 odsto).

Očekivano su se popusti kod trgovaca našli na prvom mestu liste faktora koji bi podstakli češće korišćenje bezgotovinskih plaćanja, kako je reklo 62 odsto ispitanika. Sama mogućnost da se uopšte plaća kartično bi podstakla skoro polovinu (43 odsto) ispitanika da to i urade, a 39 odsto njih bi se odlučilo za ova plaćanja kako bi istovremeno podigli i gotovinu na mestu prodaje.

Kada se radi o beskontaktnim i mobilnim plaćanjima, korišćenje ove platne metode je u porastu – 83 odsto ispitanika je istaklo da plaća beskontaktno u svojim svakodnevnim aktivnostima, što je porast od 12 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Foto: MasterIndex istraživanje

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.