Više od trećine korisnika kartica, njih 34 odsto, odustalo bi od kupovine ukoliko ne bi imali mogućnost da plate karticom, dok 16 odsto ne bi razmatralo kupovinu kod datog trgovca, što ukazuje na sve veće oslanjanje na bezgotovinska plaćanja među građanima Srbije, pokazali su novi podaci Masterindex istraživanja koje redovno sprovodi Masterkard.
MasterIndex pokazuje da je za devet odsto porastao broj korisnika koji se izjasnio kako je koristio karticu u proteklih sedam dana i on sada iznosi 79 odsto.
Kada je reč o tome gde se najčešče koriste kartice i dalje su to najčešće supermarketi i hipermarketi, gde karticama plaća tri od četiri korisnika. Na listi se nalaze i butici (58 odsto), male trgovačke radnje (55 odsto), benzinske stanice (51 odsto), restorani i kafići (43 odsto), klubovi, i tako dalje.
Foto: MasetrIndex istraživanje
Kada je reč o mestima na kojima bi korisnici kartica želeli da plaćaju bezgotovinski, a nemaju tu mogućnost, prvi izbor su, kao i prošle godine, pijace (29 odsto), a za njima slede trafike (27 odsto) i sve kurirske službe (25 odsto).
Očekivano su se popusti kod trgovaca našli na prvom mestu liste faktora koji bi podstakli češće korišćenje bezgotovinskih plaćanja, kako je reklo 62 odsto ispitanika. Sama mogućnost da se uopšte plaća kartično bi podstakla skoro polovinu (43 odsto) ispitanika da to i urade, a 39 odsto njih bi se odlučilo za ova plaćanja kako bi istovremeno podigli i gotovinu na mestu prodaje.
Kada se radi o beskontaktnim i mobilnim plaćanjima, korišćenje ove platne metode je u porastu – 83 odsto ispitanika je istaklo da plaća beskontaktno u svojim svakodnevnim aktivnostima, što je porast od 12 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Foto: MasterIndex istraživanje
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Putem sajta spasimovoćare.com organizovana je akcija "Spasimo voćare" putem koje se povezuju mali proizvođači voća i kupci. Naime, kupci mogu da kupe domaće proizvode po nižim cenama nego na pijaci ili u mar...
NCR Voyix (bivši NCR) započeo je svoje poslovanje u Srbiji 2011. godine kao mali centar za korisničku podršku sa 300 zaposlenih. Tokom dvanaest godina, broj zaposlenih je dostiga više od 5.000 ljudi. NCR se ...
Proizvođač čelika Arselor Mital (ArcelorMittal) iz Luksembura je objavio da svoju čeličanu i rudnik gvožđa u BIH prodaje grupi Pavgord iz Republike Srpske, piše francuska agencija AFP.Kompanija je saopšt...
Danas je Evropski solarni dan, inicijativa koju je pokrenula organizacija SolarPower Europe, u saradnji sa više od 50 udruženja širom kontinenta među kojima je i Udruženje OIE Srbija.Najduži i najsvetlij...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok