U Srbiji 75,6 odsto firmi ima veb-sajt, a najveća zastupljenost je u sektoru proizvodnje (83,5 odsto) i trgovine (80 odsto), pokazalo je istraživanje Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS), saopšteno je danas.
Ta digitalna tehnologija najmanje se koristi u uslužnom sektoru gde je 30,21 odsto firmi bez veb-sajta.
Zahvaljujući jednostavnosti korišćenja i dostupnosti platformi, društvene mreže su postale, kako je pokazalo istraživanje, glavni kanal komunikacije za preduzeća svih veličina, od preduzetnika (89,29 odsto) do velikih kompanija (70,59 odsto), ali veb-sajtovi ostaju temelj poslovnog onlajn prisustva.
Oni i dalje služe kao centralna onlajn lokacija za prikazivanje proizvoda i usluga, pružanje kontakt informacija i izgradnju ugleda kompanije, prenosi Beta.
Većina preduzeća (69,8 odsto) za svoj veb-sajt koristi .rs domen, dok ih 25,6 odsto koristi generički .com domen.
Ovakav izbor domena uglavnom je, kako je istaknuto, motivisan geografskim i marketinškim razlozima.
Istraživanje je pokazalo i da 52,5 odsto firmi koristi imejl na vlastitom domenu za poslovnu komunikaciju, što ukazuje na značaj korporativnog identiteta u digitalnoj komunikaciji. Pritom, 69,7 odsto firmi koristi .rs za imejl na svom domenu.
Većina firmi koje koriste .rs domen za svoj sajt, taj isti domen koristi i za svoj imejl (94,37 odsto), ali je interesantan podatak da i ne tako mali procenat firmi koje imaju sajt na .com domenu (21,69 odsto) za svoj imejl takođe koristi .rs domen, objavio je RNIDS.
Šta sve predviđa Memorandum o rudarstvu koji su potpisale Srbija i Kina?