U 2022. godini u Srbiji je ukupno bilo 634 firme koje u opisu delatnosti imaju reči dostava ili dostava hrane, dok je u 2023. godini ovakvih preduzeća bilo 697 – što je rast od oko deset odsto, piše portal Infostud, pozivajući se na podatke Agencije za privredne registre.
Portal navodi da je pre svega fleksibilno radno vreme pozitivna strana ovog posla, budući da svaki dostavljač sam sebi određuje kada će i koliko raditi.
„Kada bih morao ukratko da opišem posao dostavljača, recimo da bi to izgledalo ovako: dostavljamo sve, od punjača za mobilni, preko hrane i knjiga do robe iz marketa. Ušao sam u petu godinu kako se bavim ovim poslom i iskustvo mi govori da se od hrane najviše naručuje ona iz Mekdonaldsa i KFC-a, a zatim dolazi roštilj. A što se vrednosti dostave tiče, moglo bi se reći da se u proseku one kreću od 1.300 do 1.700 dinara“, rekao je dostavljač Glova za Infostud Aleksandar Raca.
Stefan Šurlan iz kompanije Insako rent koja sarađuje sa vodećim platformama za dostavu rekao je da je potražnja za dostavljačima mnogo veća nego što domaće tržište može da pruži, tako da mnoge od njih odluče da angažuju radnike sa strane.
„Među našim dostavljačima ima onih iz Uzbekistana, Kirgistana, Kube, ali u poslednje vreme sve više iz Turske. Na primer, Turci su vredni, ne beže od posla, po mentalitetu su veoma slični nama i vrlo se lako snađu. Trenutno ih imamo oko 25, ali uskoro će ih, bez ikakve sumnje biti i do 70“, rekao je on.
Dodao je da su kompanije koje se bave dostavom hrane su samo platforme, da nemaju svoje vozače, nego ih iznajmljuju od firmi i da to nije slučaj samo u Srbiji, već praksa svuda u svetu.
Ko ima prednost u restoranu: Gosti ili dostavljači?