Srbija

16.06.2015. 00:04

Novosti

Autor: Nova Ekonomija

U pojedinim preduzećima svaki četvrti zaposleni ima službeni auto

Srbija

16.06.2015. 00:04

Firmin automobil vozi svaki četvrti radnik Elektromreže Srbije, svaki peti zaposleni u Srbijagasu i svaki peti sa radnom knjižicom u glavnoj direkciji EPS. 
Iako su u voznom parku energetskih preduzeća smešteni i „jugići“ za radnike koji su im neophodni za vožnju do terena, rukovodioci, ali i zaposleni kojima ne slede beneficije mahom voze „audije“ i „škode superb“.
„Srbijagas“, državna firma koja je u minusu milijardu evra, ima 1.180 zaposlenih, a koristi čak 220 službenih automobila. Na ovaj dugački vozni park naše gasno preduzeće za dve godine na gorivo, održavanje i registraciju službenih automobila potroši 244 miliona dinara.
Automobila je bilo i više, ukupno 315, što znači da se svaki treći zaposleni vozio firminim autom, ali je početkom godine oduzeto oko 100 vozila.
– Rashodovano je 70 automobila, a oko 20 je predato državi – kaže Veljko Milošević iz sindikata „Srbijagasa“. – Znam da deluje da je i 200 automobila previše, ali za nas radnike je to premalo jer svakodnevno idemo na teren i državamo gasovode na celoj teritoriji Srbije, u dužini većoj od 8.830 kilometara. Od automobila koje su uzeli najviše je onih za teren.
I EMS zaposleni voze se u 319 vozila, a u firmi ima 1.355 ljudi. Od toga su 166 putnička vozila, 49 terenska, 30 dostavna, 50 teretna, uključujući vozila sa nadgradnjom, i 24 specijalna vozila.
– Struktura voznog parka prilagođena je delatnosti preduzeća i potrebi prelaženja velikog broja kilometara – kazžu u EMS. – Poslujemo u skladu sa smernicama Vlade i smanjuje troškove poslovanja. U 2013. godini otuđena su ukupno 93 motorna vozila pri čemu je ostvarena ušteda od 19,5 miliona dinara, koja se odnosi na troškove održavanja vozila i potrošnje goriva. U 2014. godini rashodovano je ukupno 38 motornih vozila, pri čemu je ostvarena ušteda od preko 11 miliona dinara. U 2015. godini planira se rashod 25 motornih vozila.
Iako EPS na 35.000 zaposlenih ima tek nešto više od 800 automobila, u beogradskog direkciji, koja praktično vodi firmu, ima njih 69. I to na oko 500 zaposlenih. Među njima su i tri vozila visoke klase i to dva „audija A8“ i „tojota leksus“. Takođe u voznom parku JP EPS je još 11 vozila više i srednje klase – šest „pasata“ i pet „škoda superb“.
Kada su vozila javnih preduzeća nedavno bila ponuđena na javnoj prodaji, ubedljivo najpopularniji su bili modeli iz EPS i „Srbijagasa“. Tako je najviše ponuđača bilo za „opel astru“ 2008. godište, sa pređenim 119.101 kilometrom, koju je koristila Elektrodistribucija Valjevo, i to 59. Za „mazdu 6“, 2008. godište, koja je prešla 153.439 kilometra, korišćenu od strane Elektrovojvodine, bilo je 47 ponuđača i to vozilo je prodato za 1.125.918 dinara, dok mu je početna cena iznosila 445.918 dinara.
Visoku cenu postigla je i „škoda superb“ 2010. godište, koju je koristio „Srbijagas“. Za to vozilo, koje je prešlo 209.424 kilometra, početna cena iznosila je 534.450 dinara, a prodato je za 1.084.450 dinara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.