Zbog nemogućnosti da izdrže konkurenciju, godišnje se u Srbiji gasi polovina ženskih biznisa pa je za razvoj takvog preduzetništva neophodna podrška društva.
Nepovoljna poslovna klima, nedostatak iskustva i novca problemi su žena preduzetnica, ipak najveći izazov ženskog biznisa je – njegova održivost.
Stručnjaci rešenje vide u mudrim potezima i otvaranju ka svetu jer su kod nas takva preduzeća izrazito lokalnog karaktera.
Sanja Popović Pantić, predsednica Udruženja poslovnih žena Srbije kaže da je budućnost takva da će opstati preduzeća koja su konkurentna i koja poklanjaju pažnju inovacijama.
I dok u Evropskoj uniji žena u biznisu vidi poslovnu šansu u Srbiji ženske firme i dalje nastaju zbog samozapošljavanja. Dodatni problem je i tržište nenaklonjeno ženama.
„One često nemaju administrativnih ni tehničkih uslova nemaju čak ni samopouzdanja posebno ako su u takozvanom muškom biznisu“, kaže prof. dr Marija Babović iz Grupe za razvojnu inicijativu – SeConS.
Polovina bivših preduzetnica razmišlja o novom poduhvatu. Ipak istraživanje SeConS-a pokazuje da je „idealno uspešno preduzeće vlasništvo mlade žene koja izbegava sektor klasičnih ličnih usluga, učestvuje u programima edukacije, sarađuje sa drugim preduzećima i prihvata inovacije.
Zanimljivo je da su bivše vlasnice malo ulagale u inovacije, marketing i obuku zaposlenih a upravo je to tvrde stručnjaci mogao da bude ključ opstanka na tržištu.