Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je da će svi gradski projekti biti krunisani početkom izgradnje metroa i naglasio da se radi na integrisanom rešenju novog javnog prevoza u Beogradu, čiji deo je i metro. Mali i premijer Aleksandar Vučić prisustvovali su u zgradi Vlade Srbije predstavljanju projekta metroa u Beogradu.
„Očekujem da ćemo vrlo brzo pred građane Beograda i Srbije izaći sa konkretnim planom izgradnje metroa“, rekao je Mali tokom obilaska gradilišta „Ikee“.
Projekat beogradskog metroa predstavljen je danas u zgradi Vlade Srbije, a prezentaciji su prisustvovali i predstavnici francuskih građevinskih kompanija „Alstom“ i „Ežis“, kao i ambasadorka Francuske Kristin Moro.
Predstavljen je strateški plan integrisanog sistema saobraćaja u Beogradu, koji sadrži i predloge linija metroa.Taj plan saobraćaja grada obuhvata detaljnu analizu kretanja stanovništva i projekciju rasta populacije u Beogradu u narednim godinama, kao i osnovne elemente integrisanog transportnog modela, na osnovu koga će biti nastavljena dalja srpsko-francuska saradnja.
Vučić je istakao je da je jedan od strateški važnih projekata upravo izgradnja metroa u Beogradu i da će to značajno doprineti kvalitetu života njegovih građana.
Mali je posle prezentacije rekao da će francuska delegacija boraviti danas i sutra u Beogradu i analizirati celu trasu i neophodne elemente, kako bi se dela ponuda u vezi sa finansiranjem i načinom rada. Gradonačelnik je rekao da će se dve strane posle toga ponovo sastati i izrazio očekivanje da će se u narednih nekoliko meseci završiti posao.
Predstavnici Grada Beograda i vlada Srbije i Francuske potpisali su krajem 2011. godine ugovor o početku projekta beogradskog metroa, a dve države su 2014. godine potpisale memorandum o izgradnji metroa. Premijer Aleksandar Vučić tada je rekao da očekuje da će izgradnja početi 2016. godine. Tada je dogovoreno zajedničko ulaganje u metro.
Planirano je bilo da studiju izvodljivosti uradi francuska projektantska kuća „Ežis“, dok bi u izgradnji metroa učestvovala kompanija „Alstom“ koja je tokom 70 godina postojanja izgradila više od 40 metro sistema u svetu.
Predviđeno je da metro bude nezavisni šinski sistem čija bi se trasa u starom delu grada kretala pod zemljom, a tamo gde je moguće po površini, s tim da se ne bi preklapala sa ostalim vrstama saobraćaja.
Prva linija metroa trebalo bi da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke ulice u Zemunu, druga trasa da ide od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a veza dve linije bila bi kod novog mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila do Bloka 45.