Vesti iz zemlje

28.02.2016. 18:03

B92

Autor: Nova Ekonomija

Uskoro se usvaja strategija za razvoj trgovine u Srbiji

Vlada će uskoro usvojiti Strategiju za razvoj trgovine Srbije do 2020. godine, koja predviđa jednostavnije procedure i uklanjanje administrativnih prepreka.

Strategija podrazumeva i podršku malim preduzećima, rečeno je u Privrednoj komori Srbije.

„Trgovina je motor koji treba da vuče našu privredu napred“, izjavio je načelnik Odeljenja za trgovinu u Ministarstvu trgovine, turizma I telekomunokacija Željko Rakić na javnoj raspravi o predlogu strategije.

On je kazao da će javna rasprava biti završena 27. februara i da će je posle usvojiti vlada.

Strategija predvija razvoj moderne trgovinske mreže, internacionalnizaciju trgovine i podsticanje konkurencije, kao i podršku sektoru malih i srednjih preduzeća i preduzetnicima u toj oblasti, kazao je Rakić novinarima.

On je dodao da je predviđen, takođe, informaconog sistema, razvoj elektronske trgovine, ali i unapređenje zaštite potrošača.

„Strategija će služiti za dalje usklađivanje za propisima EU u oblasti trgovine“, naveo je Rakić ističući da je formiranje modernog tržišta i trgovinskog sistema jedan od najzahtevnijih zadataka u procesu pridruživanja Srbije EU.

Sekretar Udruženja za trgovinu u PKS Gordana Hašimbegović je izjavila novinarima da komora priprema privrednike za modernizaciju tržišta po evropskim standardima.

Kako kaže, trgovinska preduzeća imaju udeo od 38 odsto ukupnog broja preduzeća u Srbiji I zapošljavanju 19 odsto radnika.

„Svaki šesti zaposleni je u sektoru trgovine“”, naglasila je Hašimbegović.

Ona je navela da je, na primer, u periodu od 2012. do 2014. rastao promet u trogivini na malo po stopi oko 14 odsto.

Hašimbegović je poručila da je veoma važna podrška za razvoj MSP u trgovini, ali i neprehrambenog dela tog sektora.

Prema njenim rečima, resorno ministarstvo će predložiti da se formira Nacionalni savet za razvoj trgovine u kome će privrednici i predstavnici institucija zajedno donositi strateške odluke.

Član stručnog tima za izradu Strategije Goran Petković je ukazao da će strategija rešiti debalans koji postoji između trgovine na veliko i malo, koja sada postoji u korist trgovine na veliko.

On kaže da je trgovina na veliko u Srbiji duplo razvijenija od trgovine na malo, ali da su kod nas preduzeća koja trguju na veliko brojna i slaba, dok ih u zemljama EU ima duplo manje, ali su mnogo efikasnija.

Petković je kazao da strategija predviđa oko 30 mera za razvoj trgovine, među kojima su i one za razvoj trgovine u nerazvijenim područjima.

Javnu raspravu su organizovali PKS I Ministarstvo trgovine, turizma I telekomunikacija.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.