Vlada će uskoro usvojiti Strategiju za razvoj trgovine Srbije do 2020. godine, koja predviđa jednostavnije procedure i uklanjanje administrativnih prepreka.
Strategija podrazumeva i podršku malim preduzećima, rečeno je u Privrednoj komori Srbije.
„Trgovina je motor koji treba da vuče našu privredu napred“, izjavio je načelnik Odeljenja za trgovinu u Ministarstvu trgovine, turizma I telekomunokacija Željko Rakić na javnoj raspravi o predlogu strategije.
On je kazao da će javna rasprava biti završena 27. februara i da će je posle usvojiti vlada.
Strategija predvija razvoj moderne trgovinske mreže, internacionalnizaciju trgovine i podsticanje konkurencije, kao i podršku sektoru malih i srednjih preduzeća i preduzetnicima u toj oblasti, kazao je Rakić novinarima.
On je dodao da je predviđen, takođe, informaconog sistema, razvoj elektronske trgovine, ali i unapređenje zaštite potrošača.
„Strategija će služiti za dalje usklađivanje za propisima EU u oblasti trgovine“, naveo je Rakić ističući da je formiranje modernog tržišta i trgovinskog sistema jedan od najzahtevnijih zadataka u procesu pridruživanja Srbije EU.
Sekretar Udruženja za trgovinu u PKS Gordana Hašimbegović je izjavila novinarima da komora priprema privrednike za modernizaciju tržišta po evropskim standardima.
Kako kaže, trgovinska preduzeća imaju udeo od 38 odsto ukupnog broja preduzeća u Srbiji I zapošljavanju 19 odsto radnika.
„Svaki šesti zaposleni je u sektoru trgovine“”, naglasila je Hašimbegović.
Ona je navela da je, na primer, u periodu od 2012. do 2014. rastao promet u trogivini na malo po stopi oko 14 odsto.
Hašimbegović je poručila da je veoma važna podrška za razvoj MSP u trgovini, ali i neprehrambenog dela tog sektora.
Prema njenim rečima, resorno ministarstvo će predložiti da se formira Nacionalni savet za razvoj trgovine u kome će privrednici i predstavnici institucija zajedno donositi strateške odluke.
Član stručnog tima za izradu Strategije Goran Petković je ukazao da će strategija rešiti debalans koji postoji između trgovine na veliko i malo, koja sada postoji u korist trgovine na veliko.
On kaže da je trgovina na veliko u Srbiji duplo razvijenija od trgovine na malo, ali da su kod nas preduzeća koja trguju na veliko brojna i slaba, dok ih u zemljama EU ima duplo manje, ali su mnogo efikasnija.
Petković je kazao da strategija predviđa oko 30 mera za razvoj trgovine, među kojima su i one za razvoj trgovine u nerazvijenim područjima.
Javnu raspravu su organizovali PKS I Ministarstvo trgovine, turizma I telekomunikacija.