Firmama Delta inženjering, Geogis i Delta Preving dodeljen je ugovor vredan 447,1 miliona dinara (3,8 miliona evra), sa PDV-om, za izradu planske i tehničke dokumentacije neophodne za izgradnju naftovoda Mađarska-Srbija.
Ugovor ovim firmama je dodelilo preduzeće „Transnafta“ koje je takođe, negde u isto vreme, sprovelo i pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva za izradu Prostornog plana područja posebne namene za trasu budućeg naftovoda. Ovaj ugovor vredan 39 miliona dinara sa PDV-om (što je oko 332.000 evra) dodeljen je Zavodu za urbanizam Vojvodine.
Kako je ranije najavila Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović, procenjena vrednost projekta izgradnje naftovoda Srbija-Mađarska za kapacitet od 5,5 miliona tona godišnje iznosi 157 miliona evra za srpsku deonicu naftovoda.
Predmet usluge koja je poverena firmama Delta inženjering, Geogis i Delta Preving je izrada projektno-tehničke dokumentacije za magistralni naftovod koji obuhvata sledeće glavne objekte:
1. Linijski deo naftovoda (naftovod od granice sa Mađarskom do Terminala Transnafta AD u Novom Sadu u dužini od oko 120 kilometara, godišnjeg kapaciteta 5,5 miliona tona godišnje), i
2. Mernu stanicu naftovoda (merna stanica predstavlja komercijalno merno mesto za predaju transportovanih količina sirove nafte od Mađarske do Novog Sada), vidi se iz tehničke specifikacije ovog tendera.
Trajanje ugovora sa ove tri firme je 24 meseca, odnosno dve godine, vidi se iz ranije objavljenog javnog poziva.
Sa druge strane, za izradu Prostornog plana područja posebne namene za planiranu trasu budućeg naftovoda sproveden je pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva u kojem je ugovor vredan 39 miliona dinara, sa PDV-om, dodeljen Zavodu za urbanizam Vojvodine.
Kao razlog za neobjavljivanje javnog poziva za tu uslugu se navodi da je za izradu Prostornog plana područja posebne namene za planiranu trasu budućeg naftovoda koji prolazi kroz opštine Novi Sad, Žabalj, Bečej, Ada, Senta i Kanjiža, nadležan samo Zavod za urbanizam Vojvodine.
Vlada Srbije usvojila je 7. decembra zaključak kojim se utvrđuje da je „Projekat izgradnje naftovoda Mađarska – Republika Srbija“ projekat od značaja za Srbiju.
Jedan od članova Zakona o planiranju i izgradnji predviđa da je u cilju bržeg sprovođenja svih aktivnosti na izradi planske i projektno tehničke dokumentacije za realizaciju novog naftovoda, predviđena je mogućnost paralelne izrade planske i projektno tehničke dokumentacije za projekte od značaja za Srbiju.
Foto: Printkskrin/Opis i tehnička specifikacija/Transnafta
Srbija se trenutno snabdeva uvoznom sirovom naftom samo iz jednog pravca, iz Hrvatske, odnsono transportnim sistemom „Janaf“.
Povod za izgradnju (n)ovog naftovoda je „stvaranje uslova za realizaciju nacionalnih interesa u oblasti razvoja energetske infrastrukture i diversifikacije pravaca snabdevanja sirovom naftom Srbije“, a u cilju energetske sigurnosti.
U razmatranje je uzet pravac iz Mađarske jer njenom teritorijom prolazi naftovod Družba, kojim se snabdeva veći deo Evrope. Izgradnjom novog naftovoda ka Mađarskoj obezbediće se sigurnije snabdevanje domaće rafinerije.
Vlada Srbije je prethodno usvojila, na predlog Ministarstva rudarstva i energetike, dokument Polazne osnove Plana razvoja energetske infrastrukture i mera energetske efikasnosti do 2028. godine sa projekcijama do 2030 godine, gde je na listi prioritetnih projekata iz sektora nafte i naftnih derivata, kao prvi delegiran projekat Naftovod Mađarska – Srbija.
Ministarstvo rudarstva i energetike Srbije i Ministarstvo spoljnih poslova Mađarske su 20. juna u okviru prve sednice Strateškog saveta za saradnju Srbije i Mađarske, potpisali Memorandum o razumevanju o izgradnji naftovoda Mađarska – Republika Srbija.
Predviđen je takav koncept transporta da se sirova nafta koja se južnim krakom naftovoda Družba transportuje iz Rusije preko Ukrajine do mađarske rafinerije Dunav kod Budimpešte, iz rafinerije pumpa do Alđe i od Alđe dalje pumpama transportuje do Novog Sada (Terminal Transnafta).
Od Novog Sada nafta se dalje do Rafinerije Pančevo transportuje postojećim naftovodom Transnafta.
Na teritoriji Republike Srbije naftovod bi se prostirao od granice sa Mađarskom (Horgoš) do Terminala Transnafta u Novom Sadu.
„Naftovod predstavlja jednocevni linijski objekat na teritoriji Republike Srbije ukupne dužine oko 120 km, koji se u celini postavlja podzemno; ukupni ulazni kapacitet naftovoda je oko 5,5 miliona tona godišnje“.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U Srbiji je u prvih 11 meseci ove godine zabeležen blagi rast prodaje polovnih automobila iz uvoza, ali uz nastavak rasta cena. Sa druge strane, evropsko automobilsko tržište suočava se sa velikim izazovima,...
Otvorena Palata nauke, zadužbina Miodraga Kostića, vredna preko 25 miliona evra, sa prostorom od 5.500 kvadrata - koja će biti prvi centar za istraživanje i popularizaciju nauke u Srbiji.Ovo je projekat ...
Veliki broj vozača autobusa Laste iz beogradskih prigradskih naselja odlučio je danas da obustavi rad pa su građani bili prinuđeni da čekaju autobuse drugih prevoznika - a za kolaps u saobraćaju sindikati ok...
Predsednik Aleksandar Vučić najavio je da će SAD uvesti sankcije NIS-u zbog ruskog vlasništva, ali ga je samo deset dana kasnije demantovao ambasador Sjedinjenih država u Srbiji Kristofer Hil. On je istakao ...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok