Aleksandra Stojiljković Ilić, vlasnica leskovačke tekstilne firme AIS-M sport koja proizvodi sportsku odeću, kaže da se da se njenoj porodici težak, danonoći preduzetnički rad isplatio. AIS-M sport je zato uspeo da raširi posao na jugu, jugoistoku i severu Srbije, od Preševa do Bogatića.
„Radila sam osam godina u privatnoj apoteci i prozvodnji kozmetike i parafarmacije. Nakon zatvaranja te firme, nisam imala mnogo mogućnosti da biram, rešila sam da se oprobam kao preduzetnik u sasvim drugoj oblasti od one za koju sam se školovala“, kaže Aleksandra Stojiljković Ilić, po struci inženjer biohemijskog i hemijskog inženjerstva.
Njen suprug je sportski radnik, pa su odlučili da šiju sportsku odeću: dresove, šortseve, trenerke, pamučne majice, dukseve, kasnije i radnu opremu.
„Mukotrpan rad se isplatio, napravili smo malu preduzetničku radnju i raširili posao… Pre nekoliko godina počeli smo da učimo grafički dizajn i digitalni marketing, tako da sad samostalno radimo štampu na sportskoj opremi“, kaže ona.
Foto: AIS-M sport
Njena firma je pre početka pandemije poslovala punim kapacitetom, dok je trenutno proizvodnja na „tihom hodu“, za 50 odsto manja.
Istovremeno, cena pamučnih i poliester materijala je porasla za 20 odsto lane, pa su i povećali cenu gotovih proizvoda, što je uticalo na pad prodaje.
Na početku pokretanja proizvodnje, kupili su tri polovne industrijske mašine, vrednosti oko 3.500 evra. U ovom poslu mnogo su joj pomogle, kako napominje, obuke za preduzetnike.
„Obuke su mi pomogle da idem napred, mada su me svi sa čuđenjem i nevericom gledali kako pokrećem proizvodnju, ali u tom momentu nisam imala drugu mogućnost za posao. Od USAID-a dobila sam 2013. godine novu opremu za unapređenje biznisa, industrijske mašine kao i termoprese za štampu. Na konkursu 2016. koji je raspisala nevladina organizacija Eneca iz Niša, dobila sam štampač za sublimacionu štampu“, priča Aleksandra za Novu ekonomiju kako je njena porodična firma zaokružila ceo proces proizvodnje.
Sportska moda
Sportsku opremu danas prodaju sportskim klubovima, školama sportova, državnim institucijama, privatnim firmama.
„Pratimo sve promene i trendove u sportskoj opremi, promene se dešavaju suviše brzo. Da bismo opstali na tržištu i bili konkurentni moramo da idemo u korak sa vremenom i uvodimo sve novine kako bismo zadržali naše stare kupce i pridobili nove“, kaže ona.
Kod sportske odeće trenutno je aktuelan trend sublimaciona štampa na sportskoj opremi, to je štampa koja je postojana na visokim temperaturama, popularna je u digitalnim dekoracijama i takva oprema je veoma tražena, kaže vlasnica porodičnog biznisa, koja zapošljava četvoro radnika i angažuje još zaposlenih kad je povećan obim proizvodnje.
ŠOPING MOLOVI NEDOSTIŽNI ZA MALE IGRAČE