Srbija

09.05.2024. 15:21

Forbes Srbija

Autor: Nova ekonomija

Vlasnik Big tržnih centara možda kupuje novosadsku Promenadu

Pixabay

Srbija

09.05.2024. 15:21

Vlasnik Big tržnih centara mogao bi da kupi kompaniju NEPI Real Estate Project One, koja upravlja Promenadom u Novom Sadu, a od tog potpisa ih deli odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije, piše Forbes Srbija.

CEE-BIG posluje u okviru izraelske grupe koja se bavi razvojem koncepta otvorenih tržnih centara, a pod krajnjom je kontrolom društva BIG Shopping Centers Ltd, sa sedištem u Izraelu.

U Srbiji posluju od 2008. godine, preko brojnih privrednih društava registrovanih u Srbiji, a vlasnik su maloprodajnih parkova: BIG Fashion Mall & Park Beograd, BIG Novi Sad, BIG Fashion Outlet Inđija, BIG Pančevo, BIG Rakovica, BIG Zrenjanin, BIG Kruševac, BIG Fashion Kragujevac, BIG Pazova, BIG Obrenovac i BIG Kraljevo.

U Novom Sadu, na Sentandrejskom putu, poseduju objekat od 45.500 kvadrata.

Komisija za zaštitu konkurencije napomenula je da BIG grupa kontroliše i društvo AFI Properties LTD, koje u Srbiji vodi Airport City Beograd, AFI Skyline i Business Garden.

S druge strane, NEPI je pod kontrolom društva Ne Property B.V, sa sedištem u Amsterdamu i bavi se iznajmljivanjem vlastitih ili iznajmljenih nekretnina.

Kako piše Forbes, njegova jedina stvarna delatnost je upravljanje tržnim centrom Promenada u Novom Sadu, koji je otvoren 2018. godine i prostire se na oko 48.900 kvadrata.

Firme su već 6. decembra prošle godine potpisale pismo o namerama koje potvrđuju volju Big grupe da proširi portfolio nekretnina u Srbiji.

„Na osnovu dostavljenih podataka o visini ukupnih prihoda koje su svi učesnici u koncentraciji ostvarili na svetskom tržištu i tržištu Republike Srbije, Komisija je zaključila da je postojala obaveza prijave koncentracije, jer je ukupan prihod učesnika veći od iznosa koji su propisani članom 61. Zakona“, navela je Komisija za zaštitu konkurencije.

Sada je, kako navodi portal, pred nadležnima da definišu relevantno tržište, a podnosilac zahteva i potencijalni kupac ima svoje mišljenje.

CEE-BIG smatra da bi se moglo definisati kao tržište upravljanja i raspolaganja modernim maloprodajnim prostorom u tržnom centru tradicionalnog formata, ali da ga treba definisati na nivou tržnih centara odvojeno od maloprodajnih parkova.

U tom slučaju ne bi bilo preklapanja učesnika u koncentraciji, jer je po njima Promenada tradicionalni tržni centar, dok je Big Novi Sad maloprodajni park.

Bokserima za medalje pola miliona evra iz budžetske rezerve

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.