Srbija

28.03.2023. 10:46

Kvartalni monitor

Autor: Ivana Pavlović

Vrnjačka banja izgubila status „kraljice“ banja

Nova ekonomija

Sokobanja, žute dunje

Srbija

28.03.2023. 10:46

Vrnjačka banja zabeležila je najveći pad u broju noćenja prošle godine u odnosu na pred pandemijsku 2019. godinu i po prvi put nije turističko mesto sa najvećim brojem noćenja, pokazala je analiza ekonomiste Aleksandra Radivojevića za najnovije izdanje biltena Kvartalni monitor.

Vrnjačka banja je zabeležila pad od 151.750 noćenja u prošloj godini u poređenju sa 2019. godinom, i to 98.154 manje noćenja domaćih i 53.596 noćenja manje stranih turista.

Mesto „kraljice banja“ od Vrnjačke Banje preuzela je Sokobanja, koja u 2022. godini beleži veći broj noćenja od Vrnjačke banje, samim time i najveći broj noćenja u svim turističkim mestima u Srbiji, navodi se u analizi.

Sokobanja ima 179.303 noćenja više u odnosu na 2019. godinu, i to isključivo na rastu noćenja domaćih turista od 208.502 (39 odsto) jer je broj noćenja stranih turista zabeležio pad od 29.199 noćenja (-61 odsto).

Banjska mesta zabeležila su rast od deset odsto (273.117 broja noćenja), prvenstveno na rastu broja domaćih turista, dok je broj noćenja stranih turista skoro na istom nivou kao u 2019. godini (-784 noćenja manje).

Banje koje su takođe zabeležile značajne rezultate u poslednje tri godine, odnosno najbrže su se oporavile od krize, i povećale svoje rezultate jesu Lukovska Banja sa porastom broja noćenja od 113.544, Banja Vrdnik 96.991 i Banja Palić 59.438.

Pored Vrnjačke Banje značajan negativni bilans broja noćenja zabeležila je i Selters Banja – 97.967 noćenja manje.

Turistički promet na kraju 2022. godine ukazuje na potpuni oporavak turističkog sektora od posledica COVID-19 krize, ukoliko se posmatraju domaći i strani turisti.

U Srbiji je broj dolazaka turista u turistička mesta u 2022. godini u odnosu na 2019. godinu povećan za 179.252 dolazaka, odnosno pet odsto.

Rast na nivou Srbije posledica je većeg broja kretanja građana Srbije unutar zemlje za 253.040, dok je broj dolazaka stranih turista u Srbiju u odnosu na 2019. godinu manji za 73.788.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(7)

  1. Čini mi se da “ Zlatiborizacija“ Vrnjačke Banje uzima svoj danak. Izgradnja i prodaja apartmana puni banju sve više, a novac od noćenja ne ulazi u njenu kasu. Od stranih posetilaca ima puno radnika na gradilištima.

      1. Sve tačno, Zlatibor po visokim zgradama konkuriše Beogradu na bodi a Vrnjačka Banja je izgradjena kao Beograd. Šteta. Još se drže Goč i Tara

  2. Statistika je čudo…Vrnj.banja i Zlatibor su miljama ispred Soko banje…i to u svim segmentima.

    1. Super,onda se svi vi koji volite zgrade i beton držite Zl. i V.B. da na lepim mestima koja još nisu uništena bude što manja gužva za nas koji znamo šta je lepo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.