Srbija

19.08.2015. 11:29

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Železnice: Ispunili smo sve obaveze po pitanju restruktiranja

Srbija

19.08.2015. 11:29

Vlada Srbije je po pitanju restrukturiranja srpskih železnica ispunila sve obaveze preuzete prema MMF-u, kaže šef Srbija kargo Miroljub Jeftić.
„Dan pred dolazak misije MMF-a Vlada Srbije, kad je reč o restrukturiranju železnice, ima s čime da izađe pred tu međunarodnu finansijsku instituciju i pokaže svoje rezultate“, izjavio je v.d. generalnog direktora železničkog preduzeća Srbija kargo Miroljub Jevtić.
Jevtić, doskorašnji savetnik za železnicu potpredsednice vlade i ministarke Zorane Mihajlović, podsetio je da je vlada 2. jula donela osnivačke akte i imenovala prve direktore tri nove kompanije.
Kako navodi, u zakonskim rokovima je završena registracija i 10. avgusta tri posebna železnička preduzeća: Infrastruktura železnice, Srbija voz i Srbija kargo, upisana su u registar privrednih subjekata i počela su da rade. 
„Kada je reč o restrukturiranju železnice, osnovni ciljevi vlade su da se dobije najveća moguća vrednost za novac koji ona investira u železnički sistem“, istakao je Jevtić. 
Jevtić ističe da je jedan od prioriteta da teretni saobraćaj odnosno preduzeće Srbija kargo može da posluje na tržištu, što je preduslov otvaranja tržišta teretnog saobraćaja. „To je jedan od uslova koji pred nas postavljaju MMF i Svetska banka“, dodao je Jevtić. 
Prema njegovim rečima, u razgovorima sa Svetskom bankom i MMF-om bilo je predviđeno da Srbija kargo u 2015. koristi subvencije vlade koje bi se zatim smanjivale za 50 odsto u 2016. i za 80 odsto u 2017. godini. 
„Kako bi sistem srpske železnice bio održiv Srbija kargo ni u ovoj godini neće koristiti subvencije već će radi održivosti sistema oko milijardu dinara, kao prelazni mehanizam, uplatiti infrastrukturi Srbije za organizovanje regulisanja saobraćaja „, naveo je Jevtić. 
Kako ističe, menadžment Srbija karga je odmah preduzeo sve neophodne organizacione mere kako bi se popravilo stanje voznih kapaciteta. 
„Naša opravdana želja je da bez ikakvih ulaganja u narednih 45 dana, do 30. septembra, povećamo broj teretnih vagona u saobraćaju sa 2.100 na 2.700, a preuzetih 25 elektrolokomotiva koje su bile na teretnoj vuči povećamo na čak 45. Apsolutno smo sigurni da ćemo u tome uspeti, jer je to uslov tržišne održivosti Srbija karga“, rekao je on. 
Jevtić očekuje da će Srbija kargo od 1. januara 2016. imati konkurenciju na srpskim prugama i naglašava da zato čine sve da je spremno dočekaju. 
Cilj je, dodaje Jevtić, da se Srbija kargo približi rezultatu od četiri milijarde neto tonskih kilometara godišnje sa sadašnjih tri, kao i da prihod tog preduzeća u narednoj godini bude najmanje 100 miliona evra.
Misija MMF sutra stiže u Beograd povodom druge revizije stend-baj aranžmana sa Srbijom, vrednog 1,2 milijarde evra, rečeno je agenciji Beta u Kancelariji MMF u Srbiji. Delegacija MMF će u Srbiji boraviti do 1. septembra, a prvi put će je predvoditi novi šef Misije Džejms Ruf. 
Glavne teme razgovora sa srpskim vlastima biće stanje javnih finansija i mogućnost povećanja penzija i plata u javnom sektoru koje su umanjene od novembra 2014. godine. Očekivanja vlade su da će MMF odobriti te povišice jer je budžet Srbije u deficitu manjem od planiranog. 
Misija MMF analiziraće i kako se sprovodi dogovor o reorganizaciji javnih preduzeća pre svega Elektroprivrede Srbije (EPS), Srbijagasa i Železnica Srbije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Ne lupajte o Vojsci, nisu oni odgovorni za stručne propuste! Sad će direktor da pretrči u opoziciju i sve će biti srećni, stigao im kadar!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.