Vesti iz zemlje

15.07.2013. 12:47

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Železnice Srbije platile pet miliona evra penala zbog kredita

Železnice Srbije su platile oko pet miliona evra penala po raznim osnovama zbog nepovlačenja odobrenih kredita.

Ti krediti su iz vremena prethodnog rukovodstva tog preduzeća, kaže generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.

Zbog velikog kašnjenja u ranijem periodu železnice su samo ove godine platile oko 850.000 evra penala. Na primer, zbog kašnjenja u realizaciji više kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) morale su da plate 3,5 miliona evra na ime penala u prethodne tri godine. 

Kako je Simonović rekao Tanjugu, srpske železnice su u prethodnom periodu od ukupno 375 miliona evra kreditnih sredstava EBRD i Evropske investicione banke (EIB) do sada utrošile svega oko 66 miliona evra ili samo 17,6 odsto. Od tog iznosa, novo rukovodstvo srpskih železnica je u prethodnih šest meseci već povuklo više od 21 milion evra. 

Novo poslovodstvo železnica je maksimalno ubrzalo realizaciju svih kredita kako bi sustiglo kašnjenja, ali žalosno je da sada imamo situaciju da ne samo da nisu rekonstruisane pruge i nabavljeni novi vozovi već se i plaćaju kazne, ocenio je Simonović. 

Kako kaže, dolaskom na čelo železnice morao je da se suoči s tim problemom i odmah je prokrenuo sve procedure za povlačenje kredita, koje moraju da se ispoštuju da bi sve bilo u skladu sa zakonom. 

Isporuka 21 novog elektromotornog voza švajcarske kompanije Štadler, što se finansira iz kredita EBRD koji je kasnio, počinje u septembru 2014. godine, najavio je Simonović. 

Što se tiče kredita koje tek treba realizovati, Simonović je kazao da ovog leta počinje realizacija ruskog kredita od 800 miliona dolara gradnjom drugog koloseka od Pančeva do Beograda i modernizacija postojećeg. 

Kada je reč o kuvajtskom kreditu od 25 miliona evra namenjenom nastavku gradnje železničke stanice Prokop, on je rekao da se trenutno pripremaju tenderi za izvođenje radova i da će će do kraja godine početi radovi na gradnji šest koloseka. 

Simonović je naveo da je nasledio komplikovanu situaciju u vezi sa planiranim češkim kreditom za modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada. Kako je rekao, nije hteo da potpiše nepovoljan aranžman, a sa Češkim železnicama pokušaće do kraja avgusta da reši taj problem ili će biti uključeni domaći izvođači radova. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.