Netfliks podbacio u planovima, vrednost akcija potonula

FOTO: Pixabay
  • 18.07.2019

  • 15:38

  • MarketWatch

  • 0

Popularna platforma za gledanje serija i filmova Netfliks privukla je duplo manje pretplatnika nego što je planirano u drugom kvartalu 2019. godine, zbog čega su akcije te kompanije opale za 10 odsto.

Kako piše MarketWatch, Netfliks je stekao 2,7 miliona novih pretplatnika, dok su analitičari predviđali dodatnih 5,3 miliona. Sama kompanija očekivala je pet miliona novih pretplatnika.

Netfliks je u izveštaju deoničarima naveo da je manji broj pretplatnika zabeležen u regionima u kojim je poskupela cena njihove usluge, ali je takođe okrivio nedostatak novog sadržaja u posmatranom periodu.

„Ne verujemo da je konkurencija bila jedan od faktora zato što tokom drugog kvartala nije bilo promene na tom polju ... Smatramo da je sadržaj odgovoran za manji rast nego što smo očekivali", navode rukovodioci u izveštaju.

Takođe se navodi da je treći kvartal počeo dobro, sa premijerom treće sezone popularne naučno-fantastične serije Stranger Things, a u drugoj polovini godine izaći će i nove epizode serija Money Heist, The Crown i poslednja sezona kultne serije Orange is the New Black.

PROČITAJTE JOŠ:

Kompanija Dizni privodi kraju kupovinu dela Foksa za 71 milijardu dolara

Netfliks će takođe izbaciti filmove od kojih ima visoka očekivanja, kao što su „Irac" (The Irishman) Martina Skorsezea i akcioni film 6 Underground sa Rajanom Rejnoldsom koji će režirati Majkl Bej, režiser serije filmova o Transformersima koji su zaradili milijarde uprkos lošim kritikama.

„Dok je broj pretplatnika u Sjedinjenim Američkim Državama stagnirao u drugom kvartalu, očekujemo da se u trećem vrati tipičnom rastu, što i vidimo u prvim nedeljama trećeg kvartala", navodi se u izveštaju.

Rukovodstvo Netfliksa očekuje globalni rast pretplate za sedam miliona korisnika u trećem kvartalu ove godine, od čega 800.000 u SAD i 6,2 u ostatku sveta.

U prvom kvartalu 2019. godine Netfliks je zabeležio najveći rast pretplatnika u poslednje tri godine, od 9,6 miliona ljudi na svetskom nivou.

Ali sledeće godine se očekuje da neke od najvećih kompanija na svetu, poput Diznija, Epla, AT&T, HBO Max i Komkasta pokrenu servise za lajv-striming i postanu konkurencija Netfliksu.

Istovremeno, Netfliks ulaže milijarde dolara u originalan sadržaj – prošle godine u te svrhe potrošili su 12 milijardi, u porećenju sa oko devet u 2017. godini.

U drugom kvartalu 2019. godine kompanija je imala 271 milion dolara neto prihoda, dok je u istom periodu prošle godine ta cifra iznosila 384 miliona.

pošaljite komentar

Nema komentara