Vesti iz sveta

27.05.2019. 12:37

Financial Times, Kurir

Autor: Aleksandra Đenadić, Prvo osnovno tužilaštvo

Strogi zahtevi za povratak Boinga na evropsko nebo

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) postavila je stroge uslove koje avioni 737 maks američkog proizvođača Boing moraju da ispune pre nego što im bude dozvoljeno da ponovo lete.

Nakon dve avionske nesreće sa velikim brojem žrtva, time je u prvi plan izbio sve veći jaz između globalnih regulatora, piše britanski list Fajnenšel tajms, a prenosi Kurir.

EASA je obavestila američku Saveznu upravu za avijaciju (FAA) i Boing da ima tri „preduslova“ za ukidanje zabrane letenja za 737 maks. 

Oni uključju: da EASA odobri i naredi svaku promenu u projektu „Boingovih“ aviona, da se privede kraju dodatna nezavisna analiza projekta koju sprovodi ova agencija, kao i da posade aviona „maks“ „prođu adekvatnu obuku“.

PROČITAJTE JOŠ:

Norveška aviokompanija Norvidžan er šatl traži odštetu od američkog Boinga

Tramp: Ne želim da Albert Ajnštajn bude moj pilot

Pritisak na FAA pojačala je i Indonezija, na čijoj teriotriji se dogodila prva nesreća kad se avion kompanije Lajon er survao u more. Generalna direktorka indonezijske Agencije za vazdušni saocraćaj Polana Pramesti, izjavila je za Fajnenšel tajms da bi Indonezija ponovo dozvolila letove aviona „boing 737 maks“, ta kompanija mora da popravi ne samo letilice već i da ojača poverenje kako pilota, tako i putnika. 

Ona je optužila Boing za „aroganciju“ navodeći da nije prosledio dovoljno informacija o avionima tipa „maks“ i ukazala da sadašnji sistem obuke za upravljanje tim avionima predstavlja dodatni razlog za zabrinutost. Predstavnici kompanije i dalje zastupaju stav da je za upravljanje ovim tipom aviona dovoljna samo obuka zasnovana na kompjuterskoj simulaciji.

Pramesti je dodala da bi novi zahtevi u pogledu obuke mogli biti objavljeni na skupu globalnih regulatornih agencija narednog četvrtka u Teksasu, koji je sazvan da bi se razmotrila molba Boinga za ukidanje zabrane letova za avione tipa „maks“. Namera FAA je da na tom skupu otkloni sumnje drugih regulatora u vezi sa ukidanjem zabrane letenja za „maks“.

Prema njihovim tvrdnjama, ako bi svaka pojedinačna država samostalno izvršavala kontrolu svake nove letilice, to bi moglo da udvostruči ili čak utrostruči cene aviona i da podigne troškove letenja za putnike. Zbog toga, američki zvaničnici žele da zadrže postojeći sistem po kojem velike regulatorne agencije prihvataju sertifikate jedne drugih bez pogovora.

Izvršni direktor EASA Patrik Ki izjavio je u martu da će ta agencija izraditi sopstvenu studiju bezbednosti aviona tipa „maks“ i da neće dopustiti da ti avioni ponovo lete sve dok ne bude zadovoljna rezultatima, bez obzira na odluku FAA.

Iz kompanije Boing kažu da sarađuju sa globalnim regulatornim telima da bi pružili informacije koje su potrebne kako bi povratili njihovo poverenje u Boing i „maks“ tokom procesa sertifikacije, da bi se ovi avioni bezbedno vratili na nebo. Poručuju i da je završen rad na ispravci softvera čiji je cilj da se preduprede svi budući kvarovi sistema za proširenje karakteristika manevrisanja (MCAS).

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.