I u Srbiji ima primera dobre prakse digitalne transformacije u upravljanju energijom koja donosi kompanijama ogromne uštede. Lideri su multinacionalne kompanije koje shvataju koliko je važno imati sisteme koji štede, bez obzira na cenu struje u Srbiji, ocenio je Dejan Marković, generalni direktor kompanije Schneider Electric Srbija.
On je dodao da se ovaj trend prenosi i na ostale kompanije u privatnom sektoru. U saradnji sa Schneider Electric, svoje poslovanje na taj način unapredili su Aerodrom „Nikola Tesla“, hoteli „Hilton“ u Beogradu, „Šeraton“ u Novom Sadu, fabrike „Immi“, „Drenik“, „Cumtobel“, VIP data centar, a sistemi ove kompanije korišćeni su pri pravljenju Makiš 2.
Zahvaljujući digitalnoj transformaciji poslovanja, ušteda energije kreće od 20
do čak 80 odsto, dok se uložena investicija u proseku isplati za tri do pet godine“, rekao je Marković pozivajući se na rezultate istraživanja o prednostima digitalne transformacije, sprovedeno na uzorku od 230 velikih projekata koji su implementirali Schneider Electric rešenja u 41 zemlji, tokom proteklih pet godina.
Prema njegovim rečima, oni koji prepoznaju trendove digitalne transformacije i priključe im se ranije, ostvaruju uštede koje ide i do 70 odsto.