Vesti iz zemlje

10.06.2019. 16:36

Nova ekonomija

Autor: Ivan Stamenković i Nikola Vučković

Kako napreduje Moravski koridor?

Predlog Zakona o izgradnji puta Pojate-Preljina ušao je u skupštinsku proceduru, a iz njega se vidi da se nije daleko stiglo u pripremama za ovaj projekat, koji se planira od 2010. godine.

Kako se navodi u nacrtu, idejni projekat za deonicu Moravskog koridora Pojate-Kruševac (Koševi) je usvojen na Republičkoj revizionoj komisiji.

Međutim, deonica Kruševac – Adrani je najkompleksnija i trenutno se paralelno radi na Studiji opravdanosti sa idejnim projektom i izmenama prostornog plana.

Planirani završetak izrade ove dokumentacije je do kraja juna, a potom sledi usvajanje na Vladi u julu, i izdavanje lokacijskih uslova i završetak idejnog projekta do septembra/oktobra 2019. godine. 

Za poslednju deonicu, Adrani – Mrčajevci – Preljina, u toku je pribavljanje novih lokacijskih uslova i očekuje se da taj posao bude gotov u junu, nakon čega je planirano usvajanje Idejnog projekta na Republičkoj revizionoj komisiju u julu ove godine. 

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je u februaru da će izgradnja puta Pojate – Preljina početi 2020. godine.

PROČITAJTE JOŠ:

Veći troškovi letovanja: Poskupljuje putarina!

Sve kontroverze kineske firme koja gradi puteve širom Srbije

Planiranje izgradnje ovog koridora počelo je 2010. godine, ali su nakon majskih polava 2014. stupili na snagu novi propisi, pa je bilo neophodno primeniti sve najnovije standarde u oblasti vodozaštite, izmeniti prvobitnu trasu autoputa i predvideti dodatne mere zaštite budućeg autoputa koji prolazi kroz plavno područje Zapadne Morave i njenih pritoka. 

Vlada Srbije donela je odluku da obrazuje radnu grupu za realizaciju projekta Moravski koridor, deonica Pojate – Preljina, 2017. godine.

Zakonom se predviđa i eksproprijacija zemljišta radi izgradnje autoputa, a cena ne može biti niža od tržišne, navodi se u nacrtu.

Prema izveštajima medija eksproprijacija je već krenula u okolini Kruševca, a krajem aprila bilo je doneto tridesetak od 2.100 rešenja. Za kvadratni metar poljoprivrednog zemljišta plaćalo se 200 dinara.

Cena izgradnje autoputa Pojate – Preljina biće 800 miliona evra a memorandum za ovaj posao potpisan je sa američkom kompanijom Behtel.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.