Poslovni lider ne sme da sebe zarobi u jednu ulogu

Foto: Pixabay
  • 07.11.2019

  • 12:13

  • Nova ekonomija

  • 0

Individualne prednosti poslovnih lidera mogu da postanju njihove slabosti ako ih previše koriste, zato što će nam svaki problem izgledati kao ekser ako rapolažemo samo čekićem. U digitalnom dobu okruženje se menja toliko brzo da ne smemo sebi da dopustimo da se specijalizujemo samo za jednu vrstu zadataka, kazala je članica ekspertske mreže Svetskog ekonomskog foruma Erminia Ibara.

Na trećem Balkan Business Forumu, održanom u Kombank dvorani, ona je govorila o potrebi poslovnih lidera za promenom načina razmišljanja, a tokom radionice im je ponudila i konkretne alate za postizanje tog cilja.

Takođe je ocenila da direktori prečesto upadaju u zamke sopstvenih sposobnosti, bave se poslom koji im ide od ruke, na tim zadacima postaju sve bolji, zbog čega ne razvijaju druge poslovne veštine i ostaju „zarobljeni" u jednoj ulozi.

„Način razmišljanja se ne može menjati direktno – razmišljanjem ili planiranjem promena, već praksom i delovanjem... Tek kada izađemo iz svoje zone komfora počinjemo da učimo", rekla je Ibara, koja godišnje obučava stotine poslovnih lidera širom sveta.

Ona je navela da velike organizacije sve više pokušavaju da usmere resurse u ličnu obuku svojih direktora, veštine prilagođavanja i komunikacije sa kolegama, iako se smatra da se više ulaže u njihovo tehničko osposobljavanje.

Prema njenim rečima, lideri ne mogu da vode organizaciju samo ekspertizom koju imaju u jednoj oblasti, već se moraju preusmeriti na strateško odlučivanje i proces konstantnog učenja ako žele da dovedu do pozitivnih promena.

„Većina nas ne delegira svoje dužnosti nekome drugom, iz prostog razloga zato što većinu poslova sami možemo da uradimo bolje od naših kolega. Rutinske poslove radimo najčešće sami, iz navike, zato što su rezultati odmah vidljivi. Ali, za uspeh je neophodno kratkoročne rezultate zameniti dugoročnom vizijom", zaključila je Ibara.

Polaznicima Balkan Business Foruma, koji je 2019. godine imao naziv „Od Davosa do Beograda", svoja iskustva preneli su i Pol Vuole, osnivač i direktor kompanije Bellevue Advisors, kao i direktorka za marketing firme LexisNexis Risk Solutions Ketrin Votson.

pošaljite komentar

Nema komentara