Milica Slijepčević, stručnjak za modni marketing

Nemojte biti demode

01.03.2018. Julijana Vincan 0
Milica Slijepčević, stručnjak za modni marketing Milica Slijepčević, stručnjak za modni marketing

Koliko smo puta čuli izreku da odelo ne čini čoveka. Na to bi cinici odgovorili – ne čini, ali ga sačinjava. Ono što je važno znati, jeste činjenica da se utisak o nekoj osobi stiče u prvih nekoliko sekundi. Ako utisak bude pogrešan, onda je potrebno mnogo više vremena da se popravi. Bitan element tog prvog utiska svakako je odeća. Nezavisno od toga da li je skupa, firmirana, po poslednjoj modi...

„Poslužiću se rečima legendarne Koko Šanel - moda je prolazna, stil je večan. Sve što je sada deo klasike, u jednom trenutku je bilo veoma moderno. Prešlo je u klasiku zbog kvaliteta, elegancije, lepote, upotrebne vrednosti koju daruje i pruža potrošačima. Pogledaje samo u svoju garderobu. Da li možete da je zamislite bez male crne haljiine, bar jednog šanel kostima i bele košulje", kaže u razgovoru o modi kao delu poslovnog identiteta dr Milica Slijepčević, docentkinja Univerziteta Metropolitan i predavač modnog marketinga.


Koliko je moda bitna za poslovne ljude? Znamo da nas drugi često procenjuju po garderobi.

Odelo ne čini čoveka, ali govori o njemu. Da bi se predstavili u što boljem svetlu, uspešni ljudi iz biznisa su oduvek angažovali kreatore i stiliste. Komunikacija je neprestan proces i veoma je značajna u svim sferama života, posebno u biznisu. Naglasila bih i ulogu i značaj neverbalne komunikacije. Prvi utisak je najvažniji. Ako vas neko u startu pogrešno proceni, to može da ima dalekosežne posledice, možda i ne dobijete priliku za „popravni". Činjenica da mi nesvesno donosimo zaključke na osnovu vizuelnog doživljaja i zapažanja, treba da bude jasan signal i uputstvo svakom ko se bavi biznisom da to ne sme da zanemari, već da posveti dovoljno pažnje izgradnji sopstvenog, prepoznatljivog stila odevanja. Ne zaboravimo da je za uspeh u biznisu sve važno, svaki detalj.


Kako garderoba i izgled deluju kao neformalna komunikacija? Zašto se ne preporučuje pretrpavanje firmiranim stvarima?

Pre svega zbog toga što garderoba služi da istakne vašu ličnost, ono po čemu ste drugačiji, zanimljiviji, pa i lepši od drugih. Gomila firmiranih stvari pre svega ukazuje na odsustvo stila i prisustvo nesigurnosti. Moderan je onaj ko prati diktirane modne trendove, stil ima onaj ko prati sebe, svoju ličnost i stil usklađuje u suptilnoj i dovoljoj meri da ne deluje zastarelo ili demode, a ne odstupa od sebe po svaku cenu.


U vašoj monografiji „Modni marketing" u izdanju HERAedu pisali ste pored ostalog i o značaju i razvijenosti modne industrije u bivšoj Jugoslaviji. Kakva je sada situacija?

Naša akutelna modna industrija pokazuje jasne znake oporavka i vraćanja stare slave. Pre svega naši dizajneri su ostvarili sjajne uspehe u inostranstvu, a zatim i naše modne kuće koje mogu da se pohvale značajnim rezultatima vezano za izvoz i nastup na stranim tržištima. Dodatno, marketinški timovi globalnih modnih brendova su nas mapirali kao zanimljivu publiku i potencijalne kupce, pa nas ne zaobilaze. To je ohrabrujuće i inspirativno za sve učesnike.



Nastavak teksta možete pročitati u 48. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija"

Komentari

  Dodaj komentar
  • Nema komentara

Ostali članci

<Biljana Stepanović

Konačno razvrstavanje

Nema ovo veze više sa politikom. Na delu je kulturološka, civilizacijska, pa ako hoćemo i antropološka podela na ljude koji misle da je zarad vlasti i koristi apsolutno sve dozvoljeno i na one koji...

28.02.2018. Biljana Stepanović Detaljnije
<Šta nam radi Er Srbija

Propali, al’ im još nije javljeno

Kad se Etihad zbog svojih problema u poslovanju povukao sa evropskog tržišta, zašto nije izašao i iz Er Srbije? Moguće je da će se to dogoditi – uostalom, petogodišnji ugovor sklopljen 2013. ističe...

28.02.2018. Radmilo Marković Detaljnije
<Privatizacija u Srbiji 3. deo

Kupovina ili nekontrolisana otimačina

Tužna sudbina preduzeća privatizovanih po Zakonu o svojinskoj transformaciji - ZOST-u (u kojima je u samo retkim slučajevima akcionarima isplaćena realna vrednost akcija, a često ni knjigovodstvena...

28.02.2018. Bogdan Petrović Detaljnije
<Jovana Arsić, saradnik u investicionoj banci PJT Partners London

Potemkinova sela ne privlače investitore

Posle dve propale prodaje Telekoma Srbija, veliko je pitanje šta sad. Ne možete tek tako treći put izaći pred kupce i očekivati da vas shvate ozbiljno. Sam proces kupovine košta i uzima mnogo vreme...

28.02.2018. Miloš Obradović Detaljnije
<Milan Antonijević, direktor YUKOM-a

Rodilo se uverenje da je pravda nedostižna

Nedavno je Evropska komisija uputila oštre kritike Srbiji i zemljama u regionu zbog stanja u oblasti vladavine prava i borbe protiv korupcije. I prema indeksu Svetskog projekta pravde, Srbija je pa...

28.02.2018. Dijana Ivanov Kadić Detaljnije
<Tibor Jona

Radili bi oni bolje, al’ nemaju s kim

Pre nekog vremena čitao sam naučnu studiju o tome kako je jedan od najvećih problema Srbije za uspešnije privlačenje kvalitetnih stranih investicija (onih koje stvaraju i neku dodatnu vrednost za d...

28.02.2018. Tibor Jona Detaljnije
<Nenad Milanović, IT stručnjak, o revoluciji koju kriptovalute donose na tržište novca

Matematika čuva poštenje

Ako vam je do sada, da biste se bavili trgovinom novcem, bilo potrebno znanje nekog brokera ili bankara, od sada  - ili je bolje reći ubuduće - za ovakav vid trgovine biće vam bolje da angažujete I...

28.02.2018. Suzana Miličić Detaljnije
<Ljubiša i Nemanja Dragović, vlasnici Termalne rivijere Bogatić

Zašto se prosipa lekovita voda

Mog oca su na pecanje pozvali ljudi iz ovih krajeva i prolazili su pored dva državna izvora termalne vode u Bogatiću. Ovo ovde je jedan od tri najbolja, najjača geotermalna izvora u Evropi. Može da...

28.02.2018. Aleksandar Žič Detaljnije
<Vladavina prava i trošenje javnih sredstava u zdravstvenom sistemu u Srbiji

Hronične bolesti srpskog zdravstva

„Nova ekonomija" će tokom 2018. godine objavljivati seriju tekstova o funkcionisanju zdravstvenog sistema Srbije, u okviru EU projekta podrške medijskim slobodama. Istraživaćemo kako se raspolaže n...

28.02.2018. Ana Simić Detaljnije
<Nikola Marković, senior konsultant EY i mentor studenata na CFA Institute Research Challenge

„Pomozi, ko god da te pita“

Marković svoj mentorski posao radi bez nadoknade. On je pratio studentske timove gotovo na svim takmičenjima i kaže da uživa u njihovom uspehu. Smatra da je veoma dobro da ljudi iz industrije pomog...

28.02.2018. Vesna Vujić Detaljnije
<Zašto je slaba proizvodnja organske hrane

Uslove imamo, proizvode nemamo

Organska hrana je jedina roba za kojom je tražnja u svetu rasla čak i u periodu ekonomske krize 2008, a uz lagano ubrzanje taj trend traje i danas. Za srpsku poljoprivredu orijentacija na organsku ...

28.02.2018. Branislav Krivokapić Detaljnije
<Strahinja Sekulić, v. d. direktora Agencije za restituciju

Veliki je otpor vraćanju imovine

Za prva obeštećenja oduzete imovine koja ne može biti vraćena u naturi, budžetom za 2018. godinu planirane su dve milijarde dinara. To je iznos koji prema zakonu država mora da izdvoji. Međutim, da...

28.02.2018. Dijana Ivanov Kadić Detaljnije
<Mihailo Crnobrnja

Ako ćemo u Evropu, moramo brže

Dva nedavna događaja su me podstakla da pišem o ovoj temi. Prvo, iz Evropske unije se pominje 2025. godina kao moguća godina pristupanja Srbije Evropskoj uniji. Drugo, na nedavnom sastanku Nacional...

28.02.2018. Mihailo Crnobrnja Detaljnije
<Borka Pavićević

Neki ljudi nemaju stida

Direktorica beogradskog Centra za kulturnu dekontaminaciju, dramaturškinja Borka Pavićević, već tri decenije ponavlja istu pjesmu, onu Martina Nimlera („Kad su došli po Jevreje, ja se nisam pobunio...

28.02.2018. Таmara Nikčević Detaljnije
<Fenomen velike gledanosti dokumentarca Druga stana svega

Film koji je probudio ljude

I sama nesigurna da li vadi porodične slike iz ormara ili govori o događajima koji su „uramili" sudbinu hiljadama ljudi i celoj zemlji, tokom decenije od početka snimanja i pet godina rada na  film...

28.02.2018. Vesna Vujić Detaljnije
<Milica Slijepčević, stručnjak za modni marketing

Nemojte biti demode

Koliko smo puta čuli izreku da odelo ne čini čoveka. Na to bi cinici odgovorili – ne čini, ali ga sačinjava. Ono što je važno znati, jeste činjenica da se utisak o nekoj osobi stiče u prvih nekolik...

28.02.2018. Julijana Vincan Detaljnije
<Žene koje vole fudbal

Slavkina priča

Za nepunih pet meseci počinje Svetsko prvenstvo u fudbalu. Ova manifestacija će tokom trideset dana promeniti životni ritam mnogih pojedinaca, parova i porodica. Po nekom nepisanom pravilu, fudbal ...

28.02.2018. Sanja Beronja Detaljnije
<Nataša Borota, joga instruktor

Spas za poslovnog čoveka

Mnogi od nas, pored silnih poslova, misle da je vežbanje samo još jedan izdatak i gubljenje vremena. Međutim, oni koji su probali jogu i slične veštine koje utiču ne samo na telo, već i na duh, dob...

28.02.2018. Julijana Vincan Detaljnije
<Beogradske pijace i lovci na umetničko blago

Sanjam Pikasa, kupujem domaće

I moj drug slikar davno je nekada pripadao vikend tragačima za vrednim delima. Dvadeset godina je svake subote odlazio na Bubanj potok, kaže, i ništa nije našao, „osim jednog Jovana Bijelića". Iju,...

28.02.2018. Jelica Stojančić Detaljnije