Vlada Srbije je za strateškog partnera na izgradnji severne obilazice oko Kragujevca izabrala konzorcijum koji čine Srbijaautoput i Euro Motus, vidi se u odluci objavljenoj u Službenom glasniku.
Vlada Srbije je prethodno, krajem februara 2022, za strateškog partnera na ovom istom projektu izabrala konzorcijum Srbijaautoput, Integral inženjering Laktaši (ogranak Integral Inženjering Niš), MHM projekt (Novi Sad), Institut za puteve, DB Inženjering.
Međutim, početkom aprila ove godine je doneta odluka o prestanku važenja odluke kojom je taj konzorcijum izabran za strateškog partnera, vidi se u Službenom glasniku.
Osnovne obaveze strateškog partnera su izrada tehničke dokumentacije (Projekat za građevinsku dozvolu, Projekat za izvođenje i Projekat izvedenog objekta) i izvođenje radova na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca, pisalo je u javnom pozivu za strateškog partnera koji se nalazi na Sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Severna obilaznica oko Kragujevca planira se kao saobraćajnica dužine od oko 22,2 kilometatra, koja prelazi preko naselja: Cvetojevac, Novi Milanovac, Opornica, Poskurice, Divostin, pisalo je u tehničkim podacima u okviru javnog poziva.
Severna obilaznica planiranom trasom povezuje najznačajnije ulazno izlazne pravce: državne puteve Batočina-Kragujevac-Kraljevo, Kragujevac-Topola, Kragujevac-Gornji Milanovac i izlazni krak državnog puta Batočina-Kragujevac-Kraljevo, prema Kraljevu i Čačku.
Obilaznica počinje od petog kilometra državnog puta Kragujevac – Batočina i završava se u mestu Dragobraća na početku novoplaniranog autoputa Kragujevac – Mrčajevci.
Investitor projekta je Javno preduzeće „Putevi Srbije“.
U budžetu Srbije za 2023. godinu (u pregledu kapitalnih izdataka Ministarstva građevinarstva, saobraćaja infrastrukture) piše da je za izgradnju severne obilaznice oko Kragujevca u 2023. godini planirano milion dinara, a u 2024. godini 4 milijarde dinara.
Ne verujem sebi drugima još manje klasična šarena laža