Srbija

14.07.2023. 13:20

Nova ekonomija

Autor: Olivera Bojić

Kako mlade firme da pronađu svoje mesto na tržištu?

Foto: Paola Felix Meza

Srbija

14.07.2023. 13:20

Tijana Marjanović, vlasnica dizajn studija Stone Age, pre godinu i po dana pokrenula je proizvodnju vunenih tepiha koji su imitacija kamene staze, taburea i jastuka od vune. Brend Stone Age je tako i dobio svoje ime, jer su i ostali proizvodi takođe imitacija kamena.

„Za ovako kratko vreme postojanja, smatram da su naši rezultati odlični, ali i dalje je dug put pred nama kako bismo ostvarili sve što smo planirali. Najveći problem na početku osnivanja firme bio nam je da pronađamo radnike koji znaju da rade sa vunom. Oni koji se razumeju u takve poslove najčešće su stariji od 60 godina i teško ih pronalazimo“, kazala je Tijana Marjanović za Novu ekonomiju.

Posao je pokrenula finansiranjem iz sopstvenih prihoda, ali nije žurila – pa ni ulaganja na početku nisu bila ogromna.

Foto: Nova ekonomija/Paola Felix Meza

„Za ovaj posao nisam morala odjednom da uložim mnogo i to mi je veoma olakšalo dalji razvoj posla. Prilikom pokretanja posla pomogla mi je subvencija za samozapošljavanje od Nacionalne službe za zapošljavanje, u iznosu od 250.000 dinara“, kaže ona.

Nakon godinu dana, mnoge startap firme se ugase i ne snađu se na tržištu. Na pitanje kako je uspela da nađe svoje mesto pod „tržišnim suncem“ Tijana kaže da opstanak zavisi i od zanimanja i prirode posla, odnsno da ne važe ista pravila za svaki posao.

„Ključ u svakom poslu, pored početnog kapitala, je dobar plan, upornost i ambicija. Ukoliko nešto i ne ide kako treba u poslovanju, ne treba odustajati od ideje – već promeniti strategiju“, smatra tridesetogodišnja vlasnica dizajn studija Stone Age.

Novi poziv za Katapult inovacija do 16. oktobra

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.