Način na koji odete sa jednog radnog mesta na drugo može da utiče na vašu dalju karijeru. Dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje, tako da, ako menjate posao, potrudite se da saradnju sa bivšim poslodavcem prekinete pristojno i u okvirima dobrih poslovnih manira.
Prvo recite šefu
Koliko god bilo primamljivo prvo se pohvaliti kolegama sa kojima ste se zbližili, vest ipak prvo saopštite šefu, i to uživo. Iako je to dobra vest za vas, ona predstavlja stres za njega, pa odvojite bar 15-minuta za sastanak.
Razmišljajte kao vaš šef
Sve dok ne pokupite stvari sa stola, trebalo bi da budete odani šefu. Ako ste usred velike gužve i radite na više projekata, ne možete mu baš reći da ga napuštate za dve nedelje, a od sutra koristite preostali godišnji odmor.
Ostavite kritike za sebe
Iako će vas nadređeni možda detaljnije ispitati zašto odlazite, stručnjaci tvrde da je najbolje ne biti previše direktan. Nema smisla da se žalite na trenutnog poslodavca ni njemu ni budućem šefu, a onome od kojeg odlazite recite samo da ste željni novih radnih mogućnosti.
Pazite šta radite na društvenim mrežama
Koliko god bili uzbuđeni, nemojte objavljivati promene radnog okruženja na LinkedInu ili Instagramu sve dok ne počnete da radite na novom radnom mestu. Jer ako prebrzo podelite vesti, starom poslodavcu će se činiti da nećete predano i do kraja za njega obaviti sav preostali posao (a za koji ćete takođe biti plaćeni).
Napravite izlaznu strategiju
Ako je ikako moguće, naučite novu osobu koja vas nasleđuje vašem poslu, kako bi mogla da preuzme sve čim vi odete. Ako to pak nije moguće, ostavite vašem nasledniku popis obaveza i informacije o projektima na kojima ste dosad radili.
Zahvalite šefu
Čak i ako ste ushićeni što napokon odlazite iz te firme, javite se bivšem šefu i zahvalite mu za ukazano poverenje i iskustvo. Lepa reč otvara mnoga vrata i ostaje ljudima u sećanju.