Za Izgradnju pruge između Zemun polja i Nacionalnog fudbalskog stadiona u 2024. godini je planirano izdvajanje od 4,3 milijarde dinara (oko 36,6 miliona evra) iz republičkog budžeta.
To se vidi u predlogu budžeta za 2024. Za isti projekat u 2025. godini je projektovano 17,4 milijarde dinara, a u 2026. godini 9,8 milijardi dinara.
Grad Beograd je nedavno objavio plan za izgradnju železničke pruge od Zemunskog polja do budućeg Nacionalnog stadiona. Pruga će biti duga 18 kilometara, vidi se iz predloga budžeta.
Prema tom planu objavljenom na sajtu grada „dvokolosečna“ pruga će pored železničke stanice Zemunsko polje imati stajališta Singidunum, Aerodrom, Surčin i železničku stanicu Nacionalni stadion.
Pruga se planira za putnički saobraćaj i brzine vozova do 120 kilometara na čas.
Trasa ove železničke pruge ići će od službenog mesta „Zemunsko polje“ preko Aerodroma „Nikola Tesla Beograd“, dalje ka naselju Surčin – Surčinskoj ulici, odnosno ka Nacionalnom stadionu, a kasnije je plan da prođe kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu, piše u planu.
Kako se objašnjava u planu, deonica Zemunsko polje-Nacionalni stadion omogućiće bolju mobilnost putnika od/do Aerodroma „Nikola Tesla Beograd“, mobilnost putnika od/do Nacionalnog stadiona i područja planiranog za EXPO, kao i vezu stanovnika ovog dela grada sa užim centrom grada.
Planskim rešenjem predviđeno je odvajanje ove trase iz železničke stanice Zemunsko polje koja je inače međustanica na magistralnoj pruzi 105 (Beograd Centar – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica – Кelebija) i koja u postojećem stanju raspolaže sa 6 koloseka.
Trasa pruge Zemunsko polje – Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion će se, kako je planirano, posebnim kolosecima za svaki smer direktno povezati sa stanicom Zemunsko Polje.
Posebna pravila za EXPO 2027 i Nacionalni stadion