Vesti iz zemlje

04.10.2023. 10:00

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Planira se pruga do aerodroma i Nacionalnog stadiona

Foto: Printskrin/Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade /Urbanistički zavod Beograda

Grad Beograd je objavio plan za izgradnju železničke pruge od Zemunskog polja do  budućeg Nacionalnog stadiona. Prema planu objavljenom na sajtu grada „dvokolosečna“ pruga će pored železničke stanice Zemunsko polje imati stajališta Singidunum, Aerodrom,  Surčin i železničku stanicu Nacionalni stadion.

Pruga se planira za putnički saobraćaj i brzine vozova do 120 kilometara na čas.

Trasa ove železničke pruge ići će od službenog mesta „Zemunsko polje“  preko Aerodroma „Nikola Tesla Beograd“, dalje ka naselju Surčin – Surčinskoj ulici, odnosno ka Nacionalnom stadionu, a kasnije je plan da prođe kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu, piše u planu,

Sekretarijat za  urbanizam i građevinske poslove objavio je Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade železničke pruge od Zemunskog polja do reke Save – Etapa 1- deonica Zemunsko polje – Nacionalni stadion. Ovaj plan je na javnom uvidu do 1. novembra. 

U Beogradu je, kako se navodi, u planu nova linije BG voza prema Aerodromu „Nikola Tesla Beograd“ i dalje ka naselju Surčin, odnosno ka Nacionalnom stadionu i kasnije kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu, piše u tom planu.

Kako se objašnjava u planu, deonica Zemunsko polje-Nacionalni stadion omogućiće bolju mobilnost putnika od/do Aerodroma „Nikola Tesla Beograd“, mobilnost putnika od/do Nacionalnog stadiona i područja planiranog za EXPO, kao i vezu stanovnika ovog dela grada sa užim centrom grada. 

Planskim rešenjem predviđeno je odvajanje ove trase iz železničke stanice Zemunsko polje koja je inače međustanica na magistralnoj pruzi  105 (Beograd Centar – Stara Pazova – Novi Sad  – Subotica  – državna granica – Кelebija) i  koja u postojećem stanju raspolaže sa 6 koloseka.

Trasa pruge Zemunsko polje – Aerodrom Nikola Tesla  – Nacionalni stadion će se, kako je planirano,  posebnim kolosecima za svaki smer direktno povezati sa stanicom Zemunsko Polje.

Nacionalni stadion ka kojem će ići ova pruga, je prema rečima najviših zvaničnika,  jedan od najvažnijih projekata, mada se njegova gradnja odlaže već pet godina. Istovremeno, to je jedan od najosporavanijih projekata u državi još od 2015-2016. godine, pisala je ranije Nova ekonomija.

Rebalansom budžeta koji je donet u septembru ove godine su na 12,3 milijarde dinara (oko 104,9 miliona evra) povećani ovogodišnji planirani izdaci za Nacionalni fudbalski stadion (prvobitno je bilo planirano da se u ovoj godini iz budžeta izdvoji oko 7,7 milijardi dinara za taj projekat).

Za iduću godinu je za stadion u Surčinu planiran izdatak od još sedam milijardi dinara, a u 2025. godini izdatak od milijardu dinara.

U blizini budućeg stadiona u planu je i izgradnja kompleksa EXPO koji se gradi jer je Srbija u junu izabrana da bude domaćin specijalizovane  izložbe „EXPO 2027“. Naime, organizator izložbe je u potpunosti odgovoran za izgradnju izložbenog prostora, a učesnicima treba da bude obezbeđen i paviljonski prostor.

Ministarstvo finansija planira da u 2023. godini izdvoji 3,9 milijardi dinara (oko 33 miliona evra) za projekat svetskog sajma „EXPO Beograd 2027“, vidi se iz rebalansa ovogodišnjeg budžeta.

Cena nacionalnog stadiona se duplirala, a nije ni počela gradnja

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.