Koridori Srbije ugovorili su dodatne radove na izradi idejnog rešenja i projekta za Šumadijski koridor „Vožd Karađorđe“. Do skora nepredviđeni radovi koštaće dodatnih tri miliona evra, pa je tako ukupna cena projektovanja saobraćajnice porasla sa 9,6 miliona na 12,6 miliona evra.
Najnovijim izmenama ugovora potražuje se dodatna izrada idejnog projekta sa studijom opravdanosti, i prostornim planom posebne namene u delu koji se odnosi na sektor Petlja Zagorica-obilaznica Kragujevca (petlja Desimirovac).
U pitanju je brza saobraćajnice dužine 40 kilometara, sa dve trake, koja će služiti kao veza za Topolu.
Rok za izvršenje dodatnih radova na projektu je šest meseci od izdavanja lokacijskih uslova.
Koridori Srbije su u martu 2022. godine zaključili ugovor o izradi idejnog rešenja i idejnog projekta za Šumadijski koridor.
Posao je dodeljen grupi ponuđača koju čine Preduzeće Hidroprojekat-saobraćaj, Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, Građevinski fakulet u Beogradu, Saobraćajni fakultet u Beogradu, Agencija za geodetske usluge Geo Team Future Ivan Čupić PR i DB Inženjering.
Tada je ugovoreno da se idejni projekti sa studijom opravdanosti rade za tri sektora:
- Orašac – Topola – Rača – Markovac (veza sa auto-putem E-75), dužine 65 kilometara
- Mali Požarevac – Sopot – Mladenovac – Orašac – Aranđelovac, dužine 36 kilometara
- Županjac – Lazarevac – Orašac, dužine 35 kilometara, dužine 35 kilometara
Dogovoren je i rok od tri meseca za prvi sektor, četiri meseca za drugi sektor i pet meseci za treći sektor. Svi rokovi se računaju od dana izdavanja lokacijskih uslova.
Poslednjim izmenama je dodat i četvrti sektor, od petlje Zagorica do obilaznice Kragujevca.
Šumadijski koridor „Vožd Karađorđe“ treba da poveže Istočnu Srbiji sa Centralnom i Zapadnom Srbijom i autoputevima E-75 i E-763.
Ostvareno vezom sa trasom autoputa E-763, Beograd-Južni Jadran, ostvarila bi se najkraća veza sa Crnom Gorom, navodi se na sajtu Koridora Srbije.
Šumadijski koridor proglašen je u februaru 2020. godine za projekat od posebnog značaja. To znači da se i ovaj državni put prvog reda graditi po posebnim i skraćenim postupcima, kao i brojni drugi infrastukturni postupci, o čemu je Nova ekonomija već pisala.
Bivša ministarka Zorana Mihajlović je 2019. godine najavljivala da će izgradnja Šumadijskog koridora koštati između 1,7 i 2,3 milijarde evra, pisao je Danas.
Koridori Srbije isplatili 62 miliona odštete zbog radova na auto-putu