OpenAI će svoju veštačku inteligenciju obučavati Reddit-ovim podacima
Izvršni direktor OpenAI, ima 8,7 odsto udela u Redditu, što ga čini trećim najvećim pojedinačnim akcionarom.
Sa 300 kompanija koje proizvode električe automobile, Kina je možda i vodeća zemlja u svetu. Tamošnja automobilska industrija je u proteklim godinama prestigla SAD, Južnu Koreju i Nemačku po broju prodatih vozila, a sada se takmiči s Japanom za vodeću poziciju u svetskom izvozu putničkih vozila. Više od trećine automobila koje Kina sada izvozi su „na struju“.
Kada se saberu potpuno električna i hibridna vozila, kompanija Build Your Dreams (BYD) je tokom 2023.godine prodala duplo više „ekoloških“ automobila od Tesle.
Iako je američka firma na godišnjem nivou i dalje lider kada se broje isključivo električna vozila, BYD je u poslednjem kvartalu prošle godine po prvi put nadmašio Teslu u prodaji isključivo vozila na baterije. BYD je proizveo 526.000 a Tesla 484.000 vozila.
Kineska kompanija BYD Company na tržištu nudi jedan od najjeftinijih modela električnih automobila, a dosta delova (uključujući i baterije), proizvodi sama. Integrisana proizvodnja bila je odskočna daska i za uspeh Tesle.
Kako je nedavno prenela Nova ekonomija, kupci u Sjedinjenim Državama očekuju da će kineski proizvođači električnih vozila, poput popularnog BYD-a, pronaći put do američkog tržišta u nadolazećim godinama.
BYD je zvanično predstavio električni automobil Seagull („Galeb“) i započeo pretprodaju na ovogodišnjem sajmu automobila u Šangaju koji je održan u aprilu. Taj „hečbek“ model je u prvih 24 časa od premijere imao 10.000 narudžbina.
Seagull je do sada najjeftiniji električni automobil tog proizvođača, a tu su i modeli hečbek Dolphin i limuzina Seal.
Početna cena Seagull-a u Kini iznosi 78.800 juana (10.406 evra), što objašnjava ogromnu potražnju za njim hečbekom.
Sa druge strane, najbolje opremljena verzija tog modela, sa snažnijom baterijom košta svega 12.700 evra, pa mnogi zapadni proizvođač imaju razloga za brigu, zbog konkurencije.
U Kini postoji čak 300 kompanija koje proizvode električna vozila, konkurencija u toj zemlji je intenzivna, ali jedan domaći brend je mnogo uspešniji od ostalih, piše u tekstu koji je nedavno objavio portal Wired.
BYD, kompanija koja se bavi izradom fotonaponskih ćelija i električnih automobila, je u vlasništvu kineskog milijaredra Vanga Čunafua.
Kompanija je stara 28 godina kompanija je proizvođač kojeg podržava američki investitor Voren Bafet (Varren Buffet) i koji je dominantan u proizvodnji EV baterija za svoje ali i za Tesline električne automobile.
BYD je kako se dodaje, dominantni proizvođač automobila u Kini, koji čini 37 procenata ogromnog domaćeg tržišta i ide na osvajanje polovine tamošnjeg tržišta do 2026. godine.
Godine 2022. kompanija je napravila četiri od deset najboljih električnih vozila prodatih širom sveta.
Za razliku od Tesle, BCD prodaje električna vozila na baterije u Kini za 26.000 dolara, a pošto pravi sopstvene baterije, poluprovodnike, pa čak i presvlake sedišta, to mu donosi veći profit.
Drugi kineski proizvođači električnih baterija, uključujući NIO, Li Auto, XPeng, kao i HiPhi.
Ukratko, kineske kompanije prete 100-godišnjoj hegemoniji General Motorsa, Forda, Folksvagena i drugih „tradicionalnih“ automobilskih brendova.
Kako je prenela Radio-televizija Vojvodine, sredinom jula ove godine, na srpsko automobilsko tržište vratio se poznati kineski proizvođač automobila, Chery, koji je odabrao Srbiju kao prvu zemlju u Evropi za prodaju svojih novih hibridnih i električnih vozila.
Kineski automobilski brend „Chery“ prvi je po izvozu putničkih automobila iz Kine, a u toj zemlji je među 10 najvećih auto-proizvođača. Posle 26 godina postojanja, prisutan je u više od 80 zemalja i regiona, a u kompaniji navode da imaju poverenje više od 11 miliona kupaca.
Uz podršku države, do leta 2023. godine je kupljeno više od 1.500 novih ekoloških vozila, za šta je iz državne kase izdvojeno više od 840 miliona dinara.
Kineski električni automobili jeftiniji 20 odsto od evropskih
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Izvršni direktor OpenAI, ima 8,7 odsto udela u Redditu, što ga čini trećim najvećim pojedinačnim akcionarom.
U kripto svetu, veliki igrači često oblikuju tržište velikim investicijama i aktivnostima u dnevnom trgovanja. Njihov veliki ulazak na tržište može izazvati značajne promene u cenama kriptovaluta, često priv...
Koalicija za slobodu medija izrazila je solidarnost sa medijskim i civilnim sektorom u Republici Srpskoj i pozvala je Vladu RS da povuče Predlog Zakona o posebnom registru i javnosti rada neprofitnih organiz...
Veštačka inteligencija pogađa globalno tržište rada „kao cunami“, ocenila je izvršna direktorka Međunarodnog monetarnog fonda Kristalina Georgijeva, javlja Reuters. AI će verovatno uticati na 60 odsto svih...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE